Od osnov ke standardům : Proměny kurikulární teorie a praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10127669" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10127669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od osnov ke standardům : Proměny kurikulární teorie a praxe
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha ukazuje složité ovlivňování kurikulární teorie a vzdělávací praxe v posledních desetiletích. Krátký úvod ukazuje některé starší zdroje kurikulárního myšlení. Druhá kapitola systematizuje pojmy užívané k popisu struktury a kvalit kurikulárních dokumentů. Třetí kapitola rozebírá vývoj, který následoval po rozčarování z nenaplněných očekávání spojených s tzv. kurikulárním hnutím. Ukazuje, že teorie byla silně ovlivněna kritickou teorií a postmodernismem. Praxe vzdělávací politiky naproti tomu hledá univerzální řešení v tvorbě obsahových a evaluačních standardů. Rozkol mezi kurikulární teorií a praxí však poškozuje obě oblasti. Teprve v poslední době se více akademických pracovníků vrací k tradičním otázkám po výběru vzdělávacího obsahu a jeho uspořádání. Čtvrtá kapitola představuje některé více či méně zavedené metody užívané pro výzkum kurikula a aplikuje jen na české kurikulární dokumenty. Ukazuje relativní stabilitu určitých specifik naší tradice v této oblast. Tato specifika by
Název v anglickém jazyce
From syllabi to standards : The development of curricular theory and praxis
Popis výsledku anglicky
This book sketches the complex co-evolution of the curricular theory and policy in recent decades. Short opening chapter of the book is an outline of the "pre-history" of the field of curriculum. Second chapter provides an overview and evaluation of terms related to the structure and quality of planned curriculum. Third chapter tells the story of curricular theory and praxis since the reform movement of the1960s. It shows that recent trends in curricular theory were heavily influenced by the critical theory and post-modern thought. On the other hand, the politicians found the panacea in content and evaluation standards. This split between curriculum theory and practice has negative effects both on the academic field of curriculum and the curricular reforms. Only recently, the traditional questions of the optimal scope and sequence of subject matter has caught the interest of more academics again. The fourth chapter portrays several more or less established research methods that are use
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-601-7
Počet stran knihy
136
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—