Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od osnov ke standardům : Proměny kurikulární teorie a praxe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10127669" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10127669 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od osnov ke standardům : Proměny kurikulární teorie a praxe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha ukazuje složité ovlivňování kurikulární teorie a vzdělávací praxe v posledních desetiletích. Krátký úvod ukazuje některé starší zdroje kurikulárního myšlení. Druhá kapitola systematizuje pojmy užívané k popisu struktury a kvalit kurikulárních dokumentů. Třetí kapitola rozebírá vývoj, který následoval po rozčarování z nenaplněných očekávání spojených s tzv. kurikulárním hnutím. Ukazuje, že teorie byla silně ovlivněna kritickou teorií a postmodernismem. Praxe vzdělávací politiky naproti tomu hledá univerzální řešení v tvorbě obsahových a evaluačních standardů. Rozkol mezi kurikulární teorií a praxí však poškozuje obě oblasti. Teprve v poslední době se více akademických pracovníků vrací k tradičním otázkám po výběru vzdělávacího obsahu a jeho uspořádání. Čtvrtá kapitola představuje některé více či méně zavedené metody užívané pro výzkum kurikula a aplikuje jen na české kurikulární dokumenty. Ukazuje relativní stabilitu určitých specifik naší tradice v této oblast. Tato specifika by

  • Název v anglickém jazyce

    From syllabi to standards : The development of curricular theory and praxis

  • Popis výsledku anglicky

    This book sketches the complex co-evolution of the curricular theory and policy in recent decades. Short opening chapter of the book is an outline of the "pre-history" of the field of curriculum. Second chapter provides an overview and evaluation of terms related to the structure and quality of planned curriculum. Third chapter tells the story of curricular theory and praxis since the reform movement of the1960s. It shows that recent trends in curricular theory were heavily influenced by the critical theory and post-modern thought. On the other hand, the politicians found the panacea in content and evaluation standards. This split between curriculum theory and practice has negative effects both on the academic field of curriculum and the curricular reforms. Only recently, the traditional questions of the optimal scope and sequence of subject matter has caught the interest of more academics again. The fourth chapter portrays several more or less established research methods that are use

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-601-7

  • Počet stran knihy

    136

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy