Kurikulární reforma na středních odborných školách a středních odborných učilištích: shrnutí výsledků, diskuse a závěry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F11%3A00054356" target="_blank" >RIV/00216224:14110/11:00054356 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.nuov.cz/uploads/KURIKULUM/moderni_odborna_skola.pdf" target="_blank" >http://www.nuov.cz/uploads/KURIKULUM/moderni_odborna_skola.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kurikulární reforma na středních odborných školách a středních odborných učilištích: shrnutí výsledků, diskuse a závěry
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace pojednává o reformě kurikula odborného vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do praxe ve školách. V kapitole byly prezentovány výsledky výzkumu, který spočíval v realizaci řízených rozhovorů s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních SOŠ a SOU. Jejich cílem bylo získat poznatky z tvorby a práce podle ŠVP na pilotních školách. V kapitole se snažíme přispět k ujasnění představ o tom, jak kurikulární reforma na SOŠ a SOU probíhá, s jakými problémy se potýká vč. jejich zamýšlených i nezamýšlených efektů. Výzkum takto naplňuje orientační funkci, kdy systematicky mapuje oblasti, které je možné v procesu implementace kurikulární reformy označit za bezproblémové nebo naopak za problematické.
Název v anglickém jazyce
Curricular reform of vocational education in the Czech Republic: Summary of research findings, discussion and conclusions.
Popis výsledku anglicky
The book concentrates on the curricular reform of vocational education in the Czech Republic. The main focus lies in the problems of implementing curriculum into practice in schools. In the chapter, findings of a research project are presented, that consisted of a series of structured interviews with headmasters, School Educational Programmes (SEP) coordinators and teachers at pilot secondary vocational schools. The chapter was aimed to document the process of developing the SEPs and to build understanding of a multitude of problems that accompany the process of curriculum development.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Knecht, P., Šumavská, G. Moderní odborná škola. Názory učitelů pilotních škol na kurikulární reformu
ISBN
978-80-86856-96-4
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
55-62
Počet stran knihy
72
Název nakladatele
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—