Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kurikulární reforma na středních odborných školách a středních odborných učilištích: shrnutí výsledků, diskuse a závěry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F11%3A00054356" target="_blank" >RIV/00216224:14110/11:00054356 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.nuov.cz/uploads/KURIKULUM/moderni_odborna_skola.pdf" target="_blank" >http://www.nuov.cz/uploads/KURIKULUM/moderni_odborna_skola.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kurikulární reforma na středních odborných školách a středních odborných učilištích: shrnutí výsledků, diskuse a závěry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace pojednává o reformě kurikula odborného vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do praxe ve školách. V kapitole byly prezentovány výsledky výzkumu, který spočíval v realizaci řízených rozhovorů s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních SOŠ a SOU. Jejich cílem bylo získat poznatky z tvorby a práce podle ŠVP na pilotních školách. V kapitole se snažíme přispět k ujasnění představ o tom, jak kurikulární reforma na SOŠ a SOU probíhá, s jakými problémy se potýká vč. jejich zamýšlených i nezamýšlených efektů. Výzkum takto naplňuje orientační funkci, kdy systematicky mapuje oblasti, které je možné v procesu implementace kurikulární reformy označit za bezproblémové nebo naopak za problematické.

  • Název v anglickém jazyce

    Curricular reform of vocational education in the Czech Republic: Summary of research findings, discussion and conclusions.

  • Popis výsledku anglicky

    The book concentrates on the curricular reform of vocational education in the Czech Republic. The main focus lies in the problems of implementing curriculum into practice in schools. In the chapter, findings of a research project are presented, that consisted of a series of structured interviews with headmasters, School Educational Programmes (SEP) coordinators and teachers at pilot secondary vocational schools. The chapter was aimed to document the process of developing the SEPs and to build understanding of a multitude of problems that accompany the process of curriculum development.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Knecht, P., Šumavská, G. Moderní odborná škola. Názory učitelů pilotních škol na kurikulární reformu

  • ISBN

    978-80-86856-96-4

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    55-62

  • Počet stran knihy

    72

  • Název nakladatele

    Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly