Podpora reformy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054355" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054355 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora reformy
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace pojednává o reformě kurikula odborného vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do praxe ve školách. V kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které spočívalo vrealizaci řízených rozhovorů vedených s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních středních odborných školách a středních odborných učilištích. V souvislosti s očekávanou podporou je možné konstatovat, že učitelé na pilotních školách vnímají jako akutní následující problémy: neustálé změny vzdělávací politiky, neujasněnou roli institucí zapojených do realizace a evaluace kurikulární reformy, nízkou informační podporu veřejnosti a zejména rodičů, systematicky nekoordinované vzdělávání učitelů, limitované množství finančních prostředků na zajištění výuky a nedostatky v obsahu RVP.
Název v anglickém jazyce
Support of the reform
Popis výsledku anglicky
The chapter concentrates on the curricular reform of vocational education in the Czech Republic. The main focus lies in the problems of implementing curriculum into practice in schools. In the chapter, findings of a research project are presented, that consisted of a series of structured interviews with headmasters, SEP coordinators and teachers at pilot secondary vocational schools. Concerning the support that schools expect in connection with the reform, pilot-school teachers perceive the following problems: lack of monetary resources to support teaching, deficiencies in the coordination of in-service teacher education, inadequacies in informing the public and especially the parents, unclear role that various institutions are to play in realising andevaluating the curricular reform, unceasing changes in educational policies and deficiencies in the content of the Framework Educational Programme.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Knecht, P., Šumavská, G. Moderní odborná škola. Názory učitelů pilotních škol na kurikulární reformu.
ISBN
978-80-86856-96-4
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
44-54
Počet stran knihy
72
Název nakladatele
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—