Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Změny, které přinesla tvorba a práce podle ŠVP.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054357" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054357 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Změny, které přinesla tvorba a práce podle ŠVP.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace pojednává o reformě kurikula odborného vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do praxe ve školách. V kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které spočívalo vrealizaci řízených rozhovorů vedených s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních středních odborných školách a středních odborných učilištích. V souvislosti s tvorbou a prací podle ŠVP zaznamenali respondenti na SOŠ a SOU následující změny: Školy využily volnost, kterou jim ŠVP poskytují a oproti minulosti více akcentovaly svou oborovou i regionální specifičnost. Někteří respondenti uvedli, že v souvislosti s tvorbou ŠVP se změnil způsob řízení škol, neboť do tvorby ŠVP byli vevětší míře zapojeni také řadoví učitelé. Ukázalo se, že tvorba ŠVP ve větší míře nastartovala spolupráci mezi vedením školy a učiteli, příp. mezi učiteli jednotlivých předmětů.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes which accompanied school based curriculum development at Czech vocasional schools.

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter concentrates on the curricular reform of vocational education in the Czech Republic. The main focus lies in the problems of implementing curriculum into practice in schools. In the chapter, findings of a research project are presented, that consisted of a series of structured interviews with headmasters, SEP coordinators and teachers at pilot secondary vocational schools. Concerning the changes that schools registered in connection with the reform, pilot-school teachers perceived that the majority of schools made use of the freedom that their SEPs brought and put emphases on their specific field and regional contexts. Some respondents noted that the development of the SEP brought changes into the way the school was managed, because teachersnow had their say in the process of SEP development. Working on the SEP also brought closer cooperation between the school management and the teachers and between the teachers of different specialisations.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Knecht, P., Šumavská, G. Moderní odborná škola. Názory učitelů pilotních škol na kurikulární reformu.

  • ISBN

    978-80-86856-96-4

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    20-26

  • Počet stran knihy

    72

  • Název nakladatele

    Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly