Změny, které přinesla tvorba a práce podle ŠVP.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054357" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054357 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Změny, které přinesla tvorba a práce podle ŠVP.
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace pojednává o reformě kurikula odborného vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do praxe ve školách. V kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které spočívalo vrealizaci řízených rozhovorů vedených s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních středních odborných školách a středních odborných učilištích. V souvislosti s tvorbou a prací podle ŠVP zaznamenali respondenti na SOŠ a SOU následující změny: Školy využily volnost, kterou jim ŠVP poskytují a oproti minulosti více akcentovaly svou oborovou i regionální specifičnost. Někteří respondenti uvedli, že v souvislosti s tvorbou ŠVP se změnil způsob řízení škol, neboť do tvorby ŠVP byli vevětší míře zapojeni také řadoví učitelé. Ukázalo se, že tvorba ŠVP ve větší míře nastartovala spolupráci mezi vedením školy a učiteli, příp. mezi učiteli jednotlivých předmětů.
Název v anglickém jazyce
Changes which accompanied school based curriculum development at Czech vocasional schools.
Popis výsledku anglicky
The chapter concentrates on the curricular reform of vocational education in the Czech Republic. The main focus lies in the problems of implementing curriculum into practice in schools. In the chapter, findings of a research project are presented, that consisted of a series of structured interviews with headmasters, SEP coordinators and teachers at pilot secondary vocational schools. Concerning the changes that schools registered in connection with the reform, pilot-school teachers perceived that the majority of schools made use of the freedom that their SEPs brought and put emphases on their specific field and regional contexts. Some respondents noted that the development of the SEP brought changes into the way the school was managed, because teachersnow had their say in the process of SEP development. Working on the SEP also brought closer cooperation between the school management and the teachers and between the teachers of different specialisations.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Knecht, P., Šumavská, G. Moderní odborná škola. Názory učitelů pilotních škol na kurikulární reformu.
ISBN
978-80-86856-96-4
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
20-26
Počet stran knihy
72
Název nakladatele
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—