Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Písně v klávesách, klávesy v písních (1)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128509" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10128509 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Písně v klávesách, klávesy v písních (1)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hra doprovodů je při přípravě budoucího učitele hudební výchovy omezena na několik málo modelů. Jejich hlavním kritériem je jednoduchost i jistá schematičnost, jež má zajistit snadný výběr doprovodného modelu z malého množství možností. Spektrum doprovodů však může být pestřejší a přesto jejich hra může být nenáročná. Nabízejí se totiž prodlevy a ostinata, a to dokonce ve vícehlasých podobách. Jejich znění je méně obvyklé, na jejich tvorbě se mohou podílet i žáci, kteří je navíc mohou také sami provádětjak vokálně, tak instrumentálně. Jsou tedy předpokladem pro uplatnění tvořivých aktivit. Zároveň viditelně splňují kritéria přiměřenosti návaznosti: podoby takových doprovodů jsou variabilní, takže je lze přizpůsobovat nejen charakteru písní, ale také schopnostem a dovednostem interpretů.

  • Název v anglickém jazyce

    Songs on keyboards, keys in songs

  • Popis výsledku anglicky

    Playing of song accompaniments on keyboard instruments in the music teacher's preparation is usually limited to a few models. The main criterion is also a certain simplicity schematisation, which is designed to ensure easy selection of the accompanying model of a small number of possibilities. The spectrum of escorts may be varied and yet the game can be easy. It is possible to use ostinata and organ-points. These kinds of accompaniments have a great property, they develop polyphonic feeling. The advantage of such accompaniments is, even pupils can create and play on children's instruments or they can sing it. So, they are an important prerequisite for the application of creative activities. These kinds of the accompaniment are variable, so that the teacher can adapt it to the character of songs and also to the abilities and skills of pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební výchova

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    42-43

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus