Schopnost chůze v přímém směru dětí se zrakovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128732" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10128732 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Schopnost chůze v přímém směru dětí se zrakovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Chůze v přímém směru je jedna ze základních dovedností v rámci prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením. Předkládaná práce hodnotí míru odchylek od přímého směru žáků se zrakovým postižením z prvního a druhého stupně základní školy. Pro naplnění cíle bylo použito měření na trase dlouhé 15 m. Pro další zpracování dat byla použita numerická metoda podle Wienera (2006), která odhalí jednak průměrnou odchylku prostou, vyjadřující průměrnou velikost odchylky každého jedince, a jednak průměrnou odchylku orientovanou, která ukazuje celkovou orientovanost jedince. Výzkumu se zúčastnilo 34 probandů, 17 osob se zrakovým postižením (9 dívek a 8 chlapců) a 17 žáků vidících jako kontrolní skupiny. Výsledky výzkumu zjišťují schopnost chůze v přímém směru žáků se zrakovým postižením na základě dostupného testu. Žáci se zrakovým postižením nepřekonali žáky vidící v testu přímé chůze. Proto se rozvoj chůze v přímém směru, důležitá dovednost v rámci prostorové orientace a s
Název v anglickém jazyce
Ability of Straight Walk of Children with Visual Impairment
Popis výsledku anglicky
Walking in a straight line is one of the basic skills in spatial orientation and independent mobility of persons with visually impairment. The present work evaluates the degree of deviation from a straight line of visually impaired pupils from primary and secondary school. To meet the targets was used to measure 15 m long route for further data processing was used numerical method by Wiener (2006), which reveals both a simple average deviation, expressing the average deviation of each individual size, and both average deviation oriented, which shows the total oriented orientation individual. Research took part in 34 probands, 17 people with visual disabilities (9 girls and 8 boys) and 17 sighted students as a control group. The research results discover the ability to walk in a straight line of students with visual impairment based on available test. Pupils with visual impairment in surmounted the sighted students in the test straight away. Therefore, the development of walking in a st
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů