Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematics in perception of pupils and teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128742" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10128742 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematics in perception of pupils and teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented study shows the possibilities of increasing the teacher's professional competencies using focused self-reflection on the basis of confrontation of his or her own ideas, expectations and observations with data obtained mostly from the statements of pupils. The basis of this study are the results of research carried out in the Czech Republic (Sample: 3108 pupils from 25 elementary schools and 179 of their teachers), which analyzed the attitudes towards mathematics The study also provides examples of the trend of German pedagogical-psychological research and shows the parallels and possible directions of comparative research in the given area.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematics in perception of pupils and teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The presented study shows the possibilities of increasing the teacher's professional competencies using focused self-reflection on the basis of confrontation of his or her own ideas, expectations and observations with data obtained mostly from the statements of pupils. The basis of this study are the results of research carried out in the Czech Republic (Sample: 3108 pupils from 25 elementary schools and 179 of their teachers), which analyzed the attitudes towards mathematics The study also provides examples of the trend of German pedagogical-psychological research and shows the parallels and possible directions of comparative research in the given area.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    119-132

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus