Mathematics in perception of pupils and teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128742" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10128742 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematics in perception of pupils and teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The presented study shows the possibilities of increasing the teacher's professional competencies using focused self-reflection on the basis of confrontation of his or her own ideas, expectations and observations with data obtained mostly from the statements of pupils. The basis of this study are the results of research carried out in the Czech Republic (Sample: 3108 pupils from 25 elementary schools and 179 of their teachers), which analyzed the attitudes towards mathematics The study also provides examples of the trend of German pedagogical-psychological research and shows the parallels and possible directions of comparative research in the given area.
Název v anglickém jazyce
Mathematics in perception of pupils and teachers
Popis výsledku anglicky
The presented study shows the possibilities of increasing the teacher's professional competencies using focused self-reflection on the basis of confrontation of his or her own ideas, expectations and observations with data obtained mostly from the statements of pupils. The basis of this study are the results of research carried out in the Czech Republic (Sample: 3108 pupils from 25 elementary schools and 179 of their teachers), which analyzed the attitudes towards mathematics The study also provides examples of the trend of German pedagogical-psychological research and shows the parallels and possible directions of comparative research in the given area.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
119-132
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—