Analýza miskoncepcí alternativní religiozity u žáků vybraných gymnázií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128798" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10128798 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13430/12:43884522
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza miskoncepcí alternativní religiozity u žáků vybraných gymnázií
Popis výsledku v původním jazyce
Tato práce se zabývá dvěma významnými fenomény - náboženstvím a žákovskými pojetími. Na základě provedené literární rešerše jsou v teoretické části shrnuty nejdůležitější poznatky týkající se sledovaných fenoménů. V první kapitole je tak diskutována problematika tradiční a alternativní religiozity a ve druhé kapitole je věnována pozornost otázkám psychogeneze žákova poznání, resp. žákovským pojetím s přihlédnutím k tzv. miskoncepcím. Empirická část navazuje na teoretická východiska práce a obsahuje výzkumnou studii. Předmětem a hlavním cílem studie bylo identifikovat, podrobně analyzovat, diskutovat a komparovat jednotlivé miskoncepce náboženství, resp. alternativní religiozity, u žáků vybraných církevních gymnázií a gymnázií zřizovaných kraji. Cílem výzkumu bylo také identifikovat postoje a názory žáků na tradiční a alternativní náboženství, případně jejich vlastní religiozitu. Analýza se uskutečnila v České a Slovenské republice ve 12 krajích, z toho 10 krajů bylo v České republice a
Název v anglickém jazyce
The analyze of misconception of alternative religiosity at selected grammar school pupils
Popis výsledku anglicky
This work deals with two important phenomena - religion and pupil concepts. Based on literature review are summarized the most important parts of theoretical knowledge on the observed phenomena. The first chapter discussed the issue of traditional and alternative religiosity and in the second chapter is devoted to issues of psychogenesis pupil's cognition, let us say pupil concepts with regard to the misconception. The empirical part builds on the theoretical work includes research and study. The subject and objective was to identify, analyze in detail, discuss and compare the different religions misconception, let us say alternative religiosity, selected pupils at ecclesiastical grammar schools and grammar schools run by the region. The aim was also to identify the attitudes and opinions of pupils in traditional and alternative religions, or their own religiosity. The analysis was carried out in the Czech Republic and Slovak Republic in 12 regions, including 10 regions in the Czech Re
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7AMB12SK040" target="_blank" >7AMB12SK040: Psychodidaktické pojetí kurikulárního a mediačního kontextu edukace</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7414-520-9
Počet stran knihy
206
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS knihy
—