Motivace studentů ve vzdělávacím programu TALNET
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10129362" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10129362 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace studentů ve vzdělávacím programu TALNET
Popis výsledku v původním jazyce
Přírodní vědy, například fyzika a chemie, patří u českých žáků a studentů k nejméně oblíbeným předmětům, a zvláště ve vyšších ročnících ZŠ a na SŠ studenti často udávají, že je tyto předměty nebaví. Přírodovědně orientovaní studenti jsou tak často nucenivzdělávat se v prostředí, které nepodporuje jejich zájem a neposkytuje jim odpovídající podněty. Talnet představuje výjimečný pokus poskytnout těmto studentům odpovídající vzdělávací podmínky, ve kterých mohou uplatnit a rozvíjet své přírodovědné zájmynad rámec běžné školní výuky. Cílem tohoto článku je přiblížit Talnet z pohledu jeho úspěšných účastníků a na obecnější úrovni zároveň prozkoumat, jaké faktory mohou motivovat české přírodovědně orientované studenty a studentky k účasti v rozšiřujících vzdělávacích programech.
Název v anglickém jazyce
Motivation of students participating in TALNET educational program
Popis výsledku anglicky
TALNET represents a unique attempt to provide motivated students interested in science with a learning environment in which they can develop their interests. School subjects related to science, such as physics, math or chemistry, have been considered byCzech pupils students as the least favored subjects and especially in upper elementary school and high school students often state that they do not like these subjects. Therefore, science oriented students may find themselves in an environment which doesnot support their interest and optimal learning experience. The main focus of this article is to describe TALNET program from the perspective of its sucessful participants and in this context discuss their motivation, the usefulness of differentiated educational programs and gifted education in general.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F11%2FP512" target="_blank" >GPP407/11/P512: Konstrukty a praktiky ve vzdělávání nadaných: Rozvoj nadaných dětí v českém vzdělávacím kontextu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Svět nadání
ISSN
1805-7217
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
31-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—