Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivace studentů ve vzdělávacím programu TALNET

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10129362" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10129362 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Motivace studentů ve vzdělávacím programu TALNET

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přírodní vědy, například fyzika a chemie, patří u českých žáků a studentů k nejméně oblíbeným předmětům, a zvláště ve vyšších ročnících ZŠ a na SŠ studenti často udávají, že je tyto předměty nebaví. Přírodovědně orientovaní studenti jsou tak často nucenivzdělávat se v prostředí, které nepodporuje jejich zájem a neposkytuje jim odpovídající podněty. Talnet představuje výjimečný pokus poskytnout těmto studentům odpovídající vzdělávací podmínky, ve kterých mohou uplatnit a rozvíjet své přírodovědné zájmynad rámec běžné školní výuky. Cílem tohoto článku je přiblížit Talnet z pohledu jeho úspěšných účastníků a na obecnější úrovni zároveň prozkoumat, jaké faktory mohou motivovat české přírodovědně orientované studenty a studentky k účasti v rozšiřujících vzdělávacích programech.

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation of students participating in TALNET educational program

  • Popis výsledku anglicky

    TALNET represents a unique attempt to provide motivated students interested in science with a learning environment in which they can develop their interests. School subjects related to science, such as physics, math or chemistry, have been considered byCzech pupils students as the least favored subjects and especially in upper elementary school and high school students often state that they do not like these subjects. Therefore, science oriented students may find themselves in an environment which doesnot support their interest and optimal learning experience. The main focus of this article is to describe TALNET program from the perspective of its sucessful participants and in this context discuss their motivation, the usefulness of differentiated educational programs and gifted education in general.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F11%2FP512" target="_blank" >GPP407/11/P512: Konstrukty a praktiky ve vzdělávání nadaných: Rozvoj nadaných dětí v českém vzdělávacím kontextu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Svět nadání

  • ISSN

    1805-7217

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    31-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus