Absolventi vysokých škol: kompetence a profesní úspěch
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10129926" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10129926 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Absolventi vysokých škol: kompetence a profesní úspěch
Popis výsledku v původním jazyce
Téma přechodu z vysoké školy na trh práce se stává stále důležitější spolu s rychle rostoucím počtem absolventů opouštějící vysokoškolské vzdělání v České republice. V roce 2010 bylo provedeno národní šetření nazvané REFLEX 2010. Více než 8500 elektronicky vyplněných dotazníků bylo sebráno od absolventů z let 2005 a 2006. Toto šetření navázalo na obdobný mezinárodní projekt REFLEX, který proběhl v roce 2005 a 2006. Výzkum se zabývá řadou témat, jako je hodnocení studia, přechod do praxe, první zaměstnání a profesní úspěch. Je důležité pochopit, jak a do jaké míry ovlivňují vysoké školy své absolventy, jejich kompetence a jejich úspěch na trhu práce. Hlavním cílem této práce je analyzovat vztah mezi různými charakteristikami vysokoškolského vzdělávání,nabytými kompetencemi a profesním úspěchem, který je vyjádřen několika objektivními a subjektivními indikátory.
Název v anglickém jazyce
University graduates: Competencies and professional success
Popis výsledku anglicky
The topic of transition from higher education to the labour market is becoming an increasingly important as rapidly growing numbers of graduates are leaving higher education in the Czech Republic. In 2010 a national survey called REFLEX 2010 was conducted. More than 8.5 thousand of electronically completed questionnaires were collected from those who graduated in years 2005 and 2006. It builds on similar international project REFLEX that was conducted in 2005 and 2006. It touches many subjects such as evaluation of study, transition period, first job and professional success. It is important to understand how higher education institutions impact their graduates, their competencies and their success in the labour market. The main focus of the paper is to analyze the relationship between different characteristics of education, competencies and professional success which is expressed by several objective and subjective measures.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AULA
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
22-47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—