"Milníky a šance na cestě životem" - možnosti studia životních cest mladých lidí se zdravotním postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10129939" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10129939 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
"Milníky a šance na cestě životem" - možnosti studia životních cest mladých lidí se zdravotním postižením
Popis výsledku v původním jazyce
V článku prezentujeme iniciální odpověď na otázku, jak vývoj národní vzdělávací politiky ovlivnil život mladých lidí se zdravotním postižením. Kombinací longitudinálních kvalitativních výzkumných metod a kritické analýzy dokumentace shromažďujeme poznatky vycházející ze zkušeností a aspirací mladých lidí se zdravotním postižením. Kvalitativní metody posléze umožní komparaci evropských, národních a regionálních přístupů v oblasti rodinného života, bydlení či zaměstnání. Dílčím cílem projektu je zjistit potenciál kvalitativních výzkumných metod zaměřených na životní příběhy život. V textu představuje základní zkoumané kategorie "turning points a "resources and capital". Zaměřujeme se na analýzu životních příběhů u skupiny mladých lidí se zdravotním postižením, kteří vyrostli v pěstounských rodinách.
Název v anglickém jazyce
"Milestones and opportunities during a life-course" - tracking with young disabled people
Popis výsledku anglicky
The aim of the project is to investigate and explain how developments in European, national/local policies are impacting on the lives of young disabled adults. By combining qualitative longitudinal methods (life stories) with critical policy analysis, the project aims to generate policy-relevant knowledge that is grounded in the experiences and aspirations of young disabled people themselves. Using these methods, the study aims to generate a comparative understanding of European, national/local regimesin relation to disability, family, work and welfare. As a consequence, the project also aims to investigate the potential for using qualitative case study methods. For illustration, we focus in the chapter on identification of the categories - turning points and resources and capital. In the research project we are working with a group of young people with disabilities, who grew up in foster families. For the purposes of this paper we deal with turning points and the resources and capita
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F2009" target="_blank" >GAP407/11/2009: Kvalitativní monitoring efektů vybraných institucionálních procesů v životě mladých dospělých se zdravotním postižením</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění
ISBN
978-80-210-6091-3
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
169-176
Počet stran knihy
232
Název nakladatele
Masarykova Univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—