Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Milníky a šance na cestě životem" - možnosti studia životních cest mladých lidí se zdravotním postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10129939" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10129939 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Milníky a šance na cestě životem" - možnosti studia životních cest mladých lidí se zdravotním postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku prezentujeme iniciální odpověď na otázku, jak vývoj národní vzdělávací politiky ovlivnil život mladých lidí se zdravotním postižením. Kombinací longitudinálních kvalitativních výzkumných metod a kritické analýzy dokumentace shromažďujeme poznatky vycházející ze zkušeností a aspirací mladých lidí se zdravotním postižením. Kvalitativní metody posléze umožní komparaci evropských, národních a regionálních přístupů v oblasti rodinného života, bydlení či zaměstnání. Dílčím cílem projektu je zjistit potenciál kvalitativních výzkumných metod zaměřených na životní příběhy život. V textu představuje základní zkoumané kategorie "turning points a "resources and capital". Zaměřujeme se na analýzu životních příběhů u skupiny mladých lidí se zdravotním postižením, kteří vyrostli v pěstounských rodinách.

  • Název v anglickém jazyce

    "Milestones and opportunities during a life-course" - tracking with young disabled people

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the project is to investigate and explain how developments in European, national/local policies are impacting on the lives of young disabled adults. By combining qualitative longitudinal methods (life stories) with critical policy analysis, the project aims to generate policy-relevant knowledge that is grounded in the experiences and aspirations of young disabled people themselves. Using these methods, the study aims to generate a comparative understanding of European, national/local regimesin relation to disability, family, work and welfare. As a consequence, the project also aims to investigate the potential for using qualitative case study methods. For illustration, we focus in the chapter on identification of the categories - turning points and resources and capital. In the research project we are working with a group of young people with disabilities, who grew up in foster families. For the purposes of this paper we deal with turning points and the resources and capita

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F2009" target="_blank" >GAP407/11/2009: Kvalitativní monitoring efektů vybraných institucionálních procesů v životě mladých dospělých se zdravotním postižením</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění

  • ISBN

    978-80-210-6091-3

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    169-176

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    Masarykova Univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly