Srovnání veřejných vysokých škol a fakult v ČR 2012: Funkce, profily a uplatnění absolventů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10131685" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10131685 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Srovnání veřejných vysokých škol a fakult v ČR 2012: Funkce, profily a uplatnění absolventů
Popis výsledku v původním jazyce
Vysoké školství se všude ve světě i v Evropě rychle mění a čím dál tím méně odpovídá tradičním představám. Počet studentů v řadě zemí přesahuje polovinu populace odpovídajícího věku a navíc vysoké školy plní vedle vzdělávání mnoho dalších funkcí, které od nich společnost (jednotlivci, podniky, organizace nebo regiony) očekává. Nadprůměrných výsledků ovšem nemůže každá jednotlivá instituce dosahovat v celém spektru činností současně. Každá z jejich funkcí má totiž jinak definovanou kvalitu, vyžaduje jinézaměření a odlišnou kulturu a vytváří prostředí s jinou sítí vztahů a vazeb. Následující srovnání českých veřejných vysokých škol reaguje na potřebu diverzifikovat vysoké školství vyplývající mimo jiné z Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období 2011 - 2015 (DZ VŠ), který MŠMT vydalo v roce 2010. Je totiž důležité, aby se každá škola zaměřila na ty funkce, které se od ní očekávají, jsou jí
Název v anglickém jazyce
Comparing Czech Public Higher Education Institutions and Faculties 2012: Their Function, Profile and Graduate Employability
Popis výsledku anglicky
Higher education is changing rapidly, developing away from traditional image. The number of students is steadily growing, in many countries is exceeding half of the corresponding age group. Moreover, higher education institutions (HEIs) have to perform other functions beyond education and research as required by society (individuals, businesses, organizations or regions). Each of the functions has defined quality differently, requires a different focus and a different culture, and is supported by different networks and relationships. No institution can excel in all activities it performs at the same time. The following multi-dimensional typology of Czech public HEIs and their constituent parts, faculties, responds to the need to diversify Czech highereducation. It is important that each school is focused on those functions it is able to fulfil well. Therefore there is a growing need to know what functions Czech HEIs perform best, be it high-level research or support for the developmen
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-607-9
Počet stran knihy
64
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—