Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Colombian higher education institutions evaluation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F20%3A10244682" target="_blank" >RIV/61989100:27510/20:10244682 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/338716152_Colombian_higher_education_institutions_evaluation" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/338716152_Colombian_higher_education_institutions_evaluation</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.seps.2020.100801" target="_blank" >10.1016/j.seps.2020.100801</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Colombian higher education institutions evaluation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Over the last twenty years, access to higher education has grown extraordinarily in Latin America. Higher education systems have been challenged to improve their efficiency while strengthening quality assurance processes. In Colombia, the government and the researchers developed models to assess the performance of Higher Education Institutions (HEIs). Nevertheless, the current scholarship does not have a model that allows the system to measure multiple efficiencies in a diverse environment. In this study, we address the challenge of evaluating the efficiency of HEIs taking into account different goals of the Colombian education system. To this aim, we extend a cross-efficiency data envelopment analysis (DEA) approach to evaluate the efficiency of Colombian HEIs in the presence of flexible measures. While some HEIs are efficient in terms of teaching or employment, others are efficient in terms of research. Therefore, the model suggests broader policies to achieve the efficiency of the institutions under multiple goals. (C) 2020 Elsevier Ltd

  • Název v anglickém jazyce

    Colombian higher education institutions evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    Over the last twenty years, access to higher education has grown extraordinarily in Latin America. Higher education systems have been challenged to improve their efficiency while strengthening quality assurance processes. In Colombia, the government and the researchers developed models to assess the performance of Higher Education Institutions (HEIs). Nevertheless, the current scholarship does not have a model that allows the system to measure multiple efficiencies in a diverse environment. In this study, we address the challenge of evaluating the efficiency of HEIs taking into account different goals of the Colombian education system. To this aim, we extend a cross-efficiency data envelopment analysis (DEA) approach to evaluate the efficiency of Colombian HEIs in the presence of flexible measures. While some HEIs are efficient in terms of teaching or employment, others are efficient in terms of research. Therefore, the model suggests broader policies to achieve the efficiency of the institutions under multiple goals. (C) 2020 Elsevier Ltd

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-13946S" target="_blank" >GA19-13946S: Hodnocení výkonnosti při výskytu neklasifikovaných faktorů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Socio-Economic Planning Sciences

  • ISSN

    0038-0121

  • e-ISSN

    1873-6041

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    september

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    100801

  • Kód UT WoS článku

    000637291100006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85078423504