Primary school teachers' attitudes to theatre activities in mathematics education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10143999" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10143999 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Primary school teachers' attitudes to theatre activities in mathematics education
Popis výsledku v původním jazyce
Theatre activities in mathematics education (i.e. pre-prepared situations and improvisations) have the potential to act as an important tool for development of pupils' comprehension, their motivation and for diminishing their fear that mathematics is tooabstract. In the paper, results of a survey among primary school teachers focusing on their experience with and attitudes to such activities are presented. The use of these activities in mathematics teaching is discussed by the authors as one of the possibilities that can help teachers make mathematics lessons more enjoyable both for pupils and teachers.
Název v anglickém jazyce
Primary school teachers' attitudes to theatre activities in mathematics education
Popis výsledku anglicky
Theatre activities in mathematics education (i.e. pre-prepared situations and improvisations) have the potential to act as an important tool for development of pupils' comprehension, their motivation and for diminishing their fear that mathematics is tooabstract. In the paper, results of a survey among primary school teachers focusing on their experience with and attitudes to such activities are presented. The use of these activities in mathematics teaching is discussed by the authors as one of the possibilities that can help teachers make mathematics lessons more enjoyable both for pupils and teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Symposium on Elementary Maths Teaching SEMT '13. Proceedings
ISBN
978-80-7290-637-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
220-227
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 8. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000329448800025