Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Primary school teachers' attitudes to theatre activities in mathematics education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10143999" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10143999 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Primary school teachers' attitudes to theatre activities in mathematics education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Theatre activities in mathematics education (i.e. pre-prepared situations and improvisations) have the potential to act as an important tool for development of pupils' comprehension, their motivation and for diminishing their fear that mathematics is tooabstract. In the paper, results of a survey among primary school teachers focusing on their experience with and attitudes to such activities are presented. The use of these activities in mathematics teaching is discussed by the authors as one of the possibilities that can help teachers make mathematics lessons more enjoyable both for pupils and teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Primary school teachers' attitudes to theatre activities in mathematics education

  • Popis výsledku anglicky

    Theatre activities in mathematics education (i.e. pre-prepared situations and improvisations) have the potential to act as an important tool for development of pupils' comprehension, their motivation and for diminishing their fear that mathematics is tooabstract. In the paper, results of a survey among primary school teachers focusing on their experience with and attitudes to such activities are presented. The use of these activities in mathematics teaching is discussed by the authors as one of the possibilities that can help teachers make mathematics lessons more enjoyable both for pupils and teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Symposium on Elementary Maths Teaching SEMT '13. Proceedings

  • ISBN

    978-80-7290-637-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    220-227

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    18. 8. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000329448800025