Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Searching for the Ideal CLIL Course Design

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10144003" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10144003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://academic-bookshop.com/ourshop/cat_699950-2013-Conferences.html" target="_blank" >http://academic-bookshop.com/ourshop/cat_699950-2013-Conferences.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Searching for the Ideal CLIL Course Design

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a process of optimization of a Content and Language Integrated Learning (CLIL) didactics course for Mathematics teacher-trainees, starting from a traditional face-to-face course through an e-learning project to a blended-learning model. The process of the course design improvement is described; the current model is presented in detail, underlining the advantages of blended approach for CLIL: parallels between effective CLIL didactics and blended learning tools are discussed, methodological approach to course design is explained. The aim of this case study is to discuss the possibilities of blended learning for CLIL teacher training, offering the students' perspective based on complex feedback survey. The paper aims especially at teacher-training course designers and CLIL practitioners.

  • Název v anglickém jazyce

    Searching for the Ideal CLIL Course Design

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a process of optimization of a Content and Language Integrated Learning (CLIL) didactics course for Mathematics teacher-trainees, starting from a traditional face-to-face course through an e-learning project to a blended-learning model. The process of the course design improvement is described; the current model is presented in detail, underlining the advantages of blended approach for CLIL: parallels between effective CLIL didactics and blended learning tools are discussed, methodological approach to course design is explained. The aim of this case study is to discuss the possibilities of blended learning for CLIL teacher training, offering the students' perspective based on complex feedback survey. The paper aims especially at teacher-training course designers and CLIL practitioners.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th European Conference on e-Learning

  • ISBN

    978-1-909507-82-1

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    354-359

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Sophia Antipolis, Francie

  • Datum konání akce

    30. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000342674900045