Searching for the Ideal CLIL Course Design
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10144003" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10144003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://academic-bookshop.com/ourshop/cat_699950-2013-Conferences.html" target="_blank" >http://academic-bookshop.com/ourshop/cat_699950-2013-Conferences.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Searching for the Ideal CLIL Course Design
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a process of optimization of a Content and Language Integrated Learning (CLIL) didactics course for Mathematics teacher-trainees, starting from a traditional face-to-face course through an e-learning project to a blended-learning model. The process of the course design improvement is described; the current model is presented in detail, underlining the advantages of blended approach for CLIL: parallels between effective CLIL didactics and blended learning tools are discussed, methodological approach to course design is explained. The aim of this case study is to discuss the possibilities of blended learning for CLIL teacher training, offering the students' perspective based on complex feedback survey. The paper aims especially at teacher-training course designers and CLIL practitioners.
Název v anglickém jazyce
Searching for the Ideal CLIL Course Design
Popis výsledku anglicky
The paper presents a process of optimization of a Content and Language Integrated Learning (CLIL) didactics course for Mathematics teacher-trainees, starting from a traditional face-to-face course through an e-learning project to a blended-learning model. The process of the course design improvement is described; the current model is presented in detail, underlining the advantages of blended approach for CLIL: parallels between effective CLIL didactics and blended learning tools are discussed, methodological approach to course design is explained. The aim of this case study is to discuss the possibilities of blended learning for CLIL teacher training, offering the students' perspective based on complex feedback survey. The paper aims especially at teacher-training course designers and CLIL practitioners.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12th European Conference on e-Learning
ISBN
978-1-909507-82-1
ISSN
2048-8637
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
354-359
Název nakladatele
Academic Conferences and Publishing International Limited
Místo vydání
Reading
Místo konání akce
Sophia Antipolis, Francie
Datum konání akce
30. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000342674900045