OVERCOMING THE AFFECTIVE BARRIERS TO CLIL IN MATHEMATICS TEACHER TRAINEES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319941" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319941 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
OVERCOMING THE AFFECTIVE BARRIERS TO CLIL IN MATHEMATICS TEACHER TRAINEES
Popis výsledku v původním jazyce
This study maps the attitudes of Mathematics teacher trainees towards Content and Language Integrated Learning (CLIL), and showcases how a specific educational approach in teacher training for CLIL can influence them. When CLIL methodology is taught as amandatory course, the trainees' affective barriers to CLIL need to be dealt with. This article illustrates the initial affective strain from the teacher trainees in a mandatory CLIL didactics course: most are initially sceptical about the feasibility ofmathematics and language integration and express concerns about their (didactic and linguistic) aptitude. Data from two consecutive years of the mandatory CLIL course is presented, illustrating how a change in syllabus influenced the teacher trainees' attitudes towards CLIL.
Název v anglickém jazyce
OVERCOMING THE AFFECTIVE BARRIERS TO CLIL IN MATHEMATICS TEACHER TRAINEES
Popis výsledku anglicky
This study maps the attitudes of Mathematics teacher trainees towards Content and Language Integrated Learning (CLIL), and showcases how a specific educational approach in teacher training for CLIL can influence them. When CLIL methodology is taught as amandatory course, the trainees' affective barriers to CLIL need to be dealt with. This article illustrates the initial affective strain from the teacher trainees in a mandatory CLIL didactics course: most are initially sceptical about the feasibility ofmathematics and language integration and express concerns about their (didactic and linguistic) aptitude. Data from two consecutive years of the mandatory CLIL course is presented, illustrating how a change in syllabus influenced the teacher trainees' attitudes towards CLIL.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
460-467
Název nakladatele
CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000358527400059