Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

OVERCOMING THE AFFECTIVE BARRIERS TO CLIL IN MATHEMATICS TEACHER TRAINEES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319941" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319941 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    OVERCOMING THE AFFECTIVE BARRIERS TO CLIL IN MATHEMATICS TEACHER TRAINEES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study maps the attitudes of Mathematics teacher trainees towards Content and Language Integrated Learning (CLIL), and showcases how a specific educational approach in teacher training for CLIL can influence them. When CLIL methodology is taught as amandatory course, the trainees' affective barriers to CLIL need to be dealt with. This article illustrates the initial affective strain from the teacher trainees in a mandatory CLIL didactics course: most are initially sceptical about the feasibility ofmathematics and language integration and express concerns about their (didactic and linguistic) aptitude. Data from two consecutive years of the mandatory CLIL course is presented, illustrating how a change in syllabus influenced the teacher trainees' attitudes towards CLIL.

  • Název v anglickém jazyce

    OVERCOMING THE AFFECTIVE BARRIERS TO CLIL IN MATHEMATICS TEACHER TRAINEES

  • Popis výsledku anglicky

    This study maps the attitudes of Mathematics teacher trainees towards Content and Language Integrated Learning (CLIL), and showcases how a specific educational approach in teacher training for CLIL can influence them. When CLIL methodology is taught as amandatory course, the trainees' affective barriers to CLIL need to be dealt with. This article illustrates the initial affective strain from the teacher trainees in a mandatory CLIL didactics course: most are initially sceptical about the feasibility ofmathematics and language integration and express concerns about their (didactic and linguistic) aptitude. Data from two consecutive years of the mandatory CLIL course is presented, illustrating how a change in syllabus influenced the teacher trainees' attitudes towards CLIL.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    460-467

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400059