Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How do teachers perceive their biology lessons with the application of CLIL?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10485449" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10485449 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=5U9c4kW46X" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=5U9c4kW46X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2024.23.5.67-86" target="_blank" >10.54937/ssf.2024.23.5.67-86</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How do teachers perceive their biology lessons with the application of CLIL?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on biology teachers&apos; opinions about CLIL in the Czech Republic. The main aim of the study was to determine how teachers perceive their biology lessons with the application of CLIL at upper secondary schools (ISCED 3). The research of the paper consists of an analysis of the results of the online questionnaire. Within our research, we identified the reasons which lead biology teachers to the application of CLIL as well as their opinions about how CLIL is accepted by the students. At the same time, we focused on the advantages and disadvantages of CLIL in biology lessons. According to Czech biology teachers, the attitude of students towards CLIL is positive. The biggest advantage of CLIL is that biology lessons are more interesting, diverse, and interactive. Our research has also revealed that Czech teachers perceive biology lessons in CLIL to be time-consuming to prepare.

  • Název v anglickém jazyce

    How do teachers perceive their biology lessons with the application of CLIL?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on biology teachers&apos; opinions about CLIL in the Czech Republic. The main aim of the study was to determine how teachers perceive their biology lessons with the application of CLIL at upper secondary schools (ISCED 3). The research of the paper consists of an analysis of the results of the online questionnaire. Within our research, we identified the reasons which lead biology teachers to the application of CLIL as well as their opinions about how CLIL is accepted by the students. At the same time, we focused on the advantages and disadvantages of CLIL in biology lessons. According to Czech biology teachers, the attitude of students towards CLIL is positive. The biggest advantage of CLIL is that biology lessons are more interesting, diverse, and interactive. Our research has also revealed that Czech teachers perceive biology lessons in CLIL to be time-consuming to prepare.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Universitas Catholica Ružomberok

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    67-86

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus