Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HOW DO PRE-SERVICE TEACHERS OF MATHEMATICS PLAN THEIR CLIL MATHEMATICS LESSONS?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10364543" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10364543 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    HOW DO PRE-SERVICE TEACHERS OF MATHEMATICS PLAN THEIR CLIL MATHEMATICS LESSONS?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on skills of future teachers of mathematics when planning CLIL lessons (Content and Language Integrated Learning, i.e. partly in a non-mother tongue) on primary and lower secondary school levels. The paper is based on a detailed analysis of pre-service teachers&apos; mathematics lesson plans developed within the frame of an undergraduate course at Faculty of Education, Charles University. The authors of the paper look at the selection of topics the students find appropriate for a CLIL lesson, for the scope of activities they include, on how they cope with tackling both the language and mathematics goals of the lesson, to how much attention they pay to the 4 Cs of CLIL (communication, cognition, content, culture) etc. The findings from this analysis are of interest to teacher educators in general, to researchers interested in CLIL as well as to practicing teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    HOW DO PRE-SERVICE TEACHERS OF MATHEMATICS PLAN THEIR CLIL MATHEMATICS LESSONS?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on skills of future teachers of mathematics when planning CLIL lessons (Content and Language Integrated Learning, i.e. partly in a non-mother tongue) on primary and lower secondary school levels. The paper is based on a detailed analysis of pre-service teachers&apos; mathematics lesson plans developed within the frame of an undergraduate course at Faculty of Education, Charles University. The authors of the paper look at the selection of topics the students find appropriate for a CLIL lesson, for the scope of activities they include, on how they cope with tackling both the language and mathematics goals of the lesson, to how much attention they pay to the 4 Cs of CLIL (communication, cognition, content, culture) etc. The findings from this analysis are of interest to teacher educators in general, to researchers interested in CLIL as well as to practicing teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2017

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    262-269

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600033