Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of Electronic Resources in Content and Language Integrated Learning (CLIL): Pre-Service Teachers' Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10311881" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10311881 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of Electronic Resources in Content and Language Integrated Learning (CLIL): Pre-Service Teachers' Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a qualitative research study conducted with pre-service teachers of mathematics. The study is based on questionnaires given to future teachers of mathematics who enrolled in the course of teaching mathematics through CLIL (Content and Language Integrated Learning) i.e. teaching mathematics in English to non-native speakers) and joint reflection with all students as a group. The aim of the study is to find out what online and electronic materials future CLIL teachers find useful, how they propose they should be used and modified for the needs of CLIL classrooms. The items in the questionnaire and the joint reflection focused on the selection of online resources, the students' vision of their modification for the specific environment of CLIL lessons, on the differences and commonalities when planning a CLIL lesson with and without e-learning support. In the paper, the authors analyse the students' answers and comments and also suggest how to work with pre-service teachers to make them more sensitive to the selection of online materials.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of Electronic Resources in Content and Language Integrated Learning (CLIL): Pre-Service Teachers' Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a qualitative research study conducted with pre-service teachers of mathematics. The study is based on questionnaires given to future teachers of mathematics who enrolled in the course of teaching mathematics through CLIL (Content and Language Integrated Learning) i.e. teaching mathematics in English to non-native speakers) and joint reflection with all students as a group. The aim of the study is to find out what online and electronic materials future CLIL teachers find useful, how they propose they should be used and modified for the needs of CLIL classrooms. The items in the questionnaire and the joint reflection focused on the selection of online resources, the students' vision of their modification for the specific environment of CLIL lessons, on the differences and commonalities when planning a CLIL lesson with and without e-learning support. In the paper, the authors analyse the students' answers and comments and also suggest how to work with pre-service teachers to make them more sensitive to the selection of online materials.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 14TH EUROPEAN CONFERENCE ON R-LEARNING (ECEL 2015)

  • ISBN

    978-1-910810-72-9

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    410-416

  • Název nakladatele

    University of Hertfordshire

  • Místo vydání

    Hatfield

  • Místo konání akce

    Hatfield, UK

  • Datum konání akce

    29. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000371972900054