Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

USEFULNESS OF SHARED CLIL LESSON PLANS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10319943" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10319943 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    USEFULNESS OF SHARED CLIL LESSON PLANS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the era of immense possibilities of digital sharing, there is a need for reflecting on the limitations of shared materials. Within the context of Content and Language Integrated Learning, this paper focuses on the usefulness of shared lesson plans, asperceived by mathematics teacher-trainees at the end of their CLIL methodology training. An online questionnaire is complemented by an open-question survey to establish the benefits and pitfalls, the data is being related to CLIL theory and methodologyand compared to lesson plans that the students created at the end of their CLIL methodology training during their Mathematics teacher training at the Faculty of Education. The research shows significant discrepancies among the sets of data, draws implications for designing a CLIL-lesson plan analytical tool, and future areas of investigation are suggested.

  • Název v anglickém jazyce

    USEFULNESS OF SHARED CLIL LESSON PLANS

  • Popis výsledku anglicky

    In the era of immense possibilities of digital sharing, there is a need for reflecting on the limitations of shared materials. Within the context of Content and Language Integrated Learning, this paper focuses on the usefulness of shared lesson plans, asperceived by mathematics teacher-trainees at the end of their CLIL methodology training. An online questionnaire is complemented by an open-question survey to establish the benefits and pitfalls, the data is being related to CLIL theory and methodologyand compared to lesson plans that the students created at the end of their CLIL methodology training during their Mathematics teacher training at the Faculty of Education. The research shows significant discrepancies among the sets of data, draws implications for designing a CLIL-lesson plan analytical tool, and future areas of investigation are suggested.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2014

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    609-615

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAGUE 6

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000351960900081