USEFULNESS OF SHARED CLIL LESSON PLANS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10319943" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10319943 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
USEFULNESS OF SHARED CLIL LESSON PLANS
Popis výsledku v původním jazyce
In the era of immense possibilities of digital sharing, there is a need for reflecting on the limitations of shared materials. Within the context of Content and Language Integrated Learning, this paper focuses on the usefulness of shared lesson plans, asperceived by mathematics teacher-trainees at the end of their CLIL methodology training. An online questionnaire is complemented by an open-question survey to establish the benefits and pitfalls, the data is being related to CLIL theory and methodologyand compared to lesson plans that the students created at the end of their CLIL methodology training during their Mathematics teacher training at the Faculty of Education. The research shows significant discrepancies among the sets of data, draws implications for designing a CLIL-lesson plan analytical tool, and future areas of investigation are suggested.
Název v anglickém jazyce
USEFULNESS OF SHARED CLIL LESSON PLANS
Popis výsledku anglicky
In the era of immense possibilities of digital sharing, there is a need for reflecting on the limitations of shared materials. Within the context of Content and Language Integrated Learning, this paper focuses on the usefulness of shared lesson plans, asperceived by mathematics teacher-trainees at the end of their CLIL methodology training. An online questionnaire is complemented by an open-question survey to establish the benefits and pitfalls, the data is being related to CLIL theory and methodologyand compared to lesson plans that the students created at the end of their CLIL methodology training during their Mathematics teacher training at the Faculty of Education. The research shows significant discrepancies among the sets of data, draws implications for designing a CLIL-lesson plan analytical tool, and future areas of investigation are suggested.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2014
ISBN
978-80-213-2468-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
609-615
Název nakladatele
CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE
Místo vydání
PRAGUE 6
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000351960900081