Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Higher order thinking skills in CLIL lesson plans of pre-service teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10364848" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10364848 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Higher order thinking skills in CLIL lesson plans of pre-service teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on skills of future teachers of mathematics when planning CLIL lessons (Content and Language Integrated Learning, i.e. partly in a non-mother tongue) to pupils up to the age of 12. The paper presents results of a detailed analysis of preservice teachers&apos; mathematics lesson plans developed within the frame of an undergraduate course at the Faculty of Education, Charles University. In the research study reported in this paper the authors focus on how higher order thinking skills and their development are addressed in the lesson plans and whether the pre-service teachers are aware of the need to target more than just lower order thinking skills. Development of higher order thinking skills might be more intricate when teaching in a non-mother tongue but must never be given up entirely. The findings from this analysis are of interest to teacher educators in general, to researchers interested in CLIL as well as to practicing teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Higher order thinking skills in CLIL lesson plans of pre-service teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on skills of future teachers of mathematics when planning CLIL lessons (Content and Language Integrated Learning, i.e. partly in a non-mother tongue) to pupils up to the age of 12. The paper presents results of a detailed analysis of preservice teachers&apos; mathematics lesson plans developed within the frame of an undergraduate course at the Faculty of Education, Charles University. In the research study reported in this paper the authors focus on how higher order thinking skills and their development are addressed in the lesson plans and whether the pre-service teachers are aware of the need to target more than just lower order thinking skills. Development of higher order thinking skills might be more intricate when teaching in a non-mother tongue but must never be given up entirely. The findings from this analysis are of interest to teacher educators in general, to researchers interested in CLIL as well as to practicing teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of International Symposium on Elementary Maths Teaching SEMT ‘17

  • ISBN

    978-80-7290-955-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    336-345

  • Název nakladatele

    Karlova univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Prague, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    20. 8. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000432421100035