Implementation of CLIL Teaching in Lessons of Mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F09%3A00011045" target="_blank" >RIV/60076658:12510/09:00011045 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of CLIL Teaching in Lessons of Mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents results of research conducted in the field of CLIL focusing on the research question whether it is possible to present mathematics by the method of CLIL within ordinary lessons of mathematics to pupils and students without previous experience with such teaching and to cover the required topic in the same extent and with the same time donation as it is in the case when the language of instruction is the mother tongue. The experiment was carried out at two educational levels ? lower andupper secondary school level.
Název v anglickém jazyce
Implementation of CLIL Teaching in Lessons of Mathematics
Popis výsledku anglicky
The paper presents results of research conducted in the field of CLIL focusing on the research question whether it is possible to present mathematics by the method of CLIL within ordinary lessons of mathematics to pupils and students without previous experience with such teaching and to cover the required topic in the same extent and with the same time donation as it is in the case when the language of instruction is the mother tongue. The experiment was carried out at two educational levels ? lower andupper secondary school level.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IMEM 2009 Interdisciplinary Relationships in the Theory and Practice
ISBN
978-80-8084-471-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Katolická univerzita v Ružomberoku, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
Spišské Podhradie
Datum konání akce
9. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—