Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Is CLIL in biology thriving at Czech upper secondary schools (ISCED 3)?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10415527" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10415527 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Is CLIL in biology thriving at Czech upper secondary schools (ISCED 3)?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on teachers&apos; application of CLIL in biology lessons in the Czech Republic. The main aim of the study was to determine the extent of teachers&apos; application of CLIL in biology at upper secondary schools (ISCED 3). The research of the paper consists of an analysis of the teachers&apos; responses (n=108) to particular items in the questionnaire. The percentage of teachers who use CLIL in their biology lessons was 32 %. Teachers realize CLIL the most often in lessons of basic type, then in projects and laboratory lessons. Human biology is the most frequently used topic of teaching units they teach in CLIL in biology.

  • Název v anglickém jazyce

    Is CLIL in biology thriving at Czech upper secondary schools (ISCED 3)?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on teachers&apos; application of CLIL in biology lessons in the Czech Republic. The main aim of the study was to determine the extent of teachers&apos; application of CLIL in biology at upper secondary schools (ISCED 3). The research of the paper consists of an analysis of the teachers&apos; responses (n=108) to particular items in the questionnaire. The percentage of teachers who use CLIL in their biology lessons was 32 %. Teachers realize CLIL the most often in lessons of basic type, then in projects and laboratory lessons. Human biology is the most frequently used topic of teaching units they teach in CLIL in biology.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVII (PBE 2019)

  • ISBN

    978-80-7603-155-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    120-126

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAHA 1

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000567209500014