Is CLIL in biology thriving at Czech upper secondary schools (ISCED 3)?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10415527" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10415527 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Is CLIL in biology thriving at Czech upper secondary schools (ISCED 3)?
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on teachers' application of CLIL in biology lessons in the Czech Republic. The main aim of the study was to determine the extent of teachers' application of CLIL in biology at upper secondary schools (ISCED 3). The research of the paper consists of an analysis of the teachers' responses (n=108) to particular items in the questionnaire. The percentage of teachers who use CLIL in their biology lessons was 32 %. Teachers realize CLIL the most often in lessons of basic type, then in projects and laboratory lessons. Human biology is the most frequently used topic of teaching units they teach in CLIL in biology.
Název v anglickém jazyce
Is CLIL in biology thriving at Czech upper secondary schools (ISCED 3)?
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on teachers' application of CLIL in biology lessons in the Czech Republic. The main aim of the study was to determine the extent of teachers' application of CLIL in biology at upper secondary schools (ISCED 3). The research of the paper consists of an analysis of the teachers' responses (n=108) to particular items in the questionnaire. The percentage of teachers who use CLIL in their biology lessons was 32 %. Teachers realize CLIL the most often in lessons of basic type, then in projects and laboratory lessons. Human biology is the most frequently used topic of teaching units they teach in CLIL in biology.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVII (PBE 2019)
ISBN
978-80-7603-155-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
120-126
Název nakladatele
CHARLES UNIV PRAGUE
Místo vydání
PRAHA 1
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
7. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000567209500014