Zjišťování úrovně hmatového vnímání a rychlosti čtení Brailleova bodového písma prostřednictvím testu hmatového vnímání STIP
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10145725" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10145725 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zjišťování úrovně hmatového vnímání a rychlosti čtení Brailleova bodového písma prostřednictvím testu hmatového vnímání STIP
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje souhrn poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I.- III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost. Výsledky prokázaly horší výsledky u českých dětí mladšího školního věku v porovnání s anglickými standardizovanými normami. U starších žáků a studentů jsou výsledky s anglickými standardizovanými normami srovnatelné.
Název v anglickém jazyce
Identifying the level of touch perception and speed of reading Braille point script by means of the STIP test of touch perception
Popis výsledku anglicky
The aim of this thesis was to provide a comprehensive summary of findings and statistical results of verification of visually impaired children's tactile abilities in preschool age (5 - 8 years), early school age (9 - 12 years) and older school age (13 -17 years) using STIP tests I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). The STIP test, taken from the English original, is converted into Braille and testing reading abilities of numerals. The test assesses accuracy - error making in lines, rateand concentration. Our results show that the performance reached by Czech children aged 5 - 8 years is significantly lower compared to their British peers. This difference is not significant in older age cathegories.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
220-228
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—