Percepce jako složka inteligence v období počátku školní docházky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046549" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046549 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Percepce jako složka inteligence v období počátku školní docházky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek srovnává schopnosti zrakového vnímání dětí na počátku školní docházky pocházejících z romského i neromského etnika. V rámci výzkumné studie byla vyvinuta počítačová metoda, tzv. Perception test. Výsledky ukazují, že neexistují statisticky významné rozdíly v průměrném počtu správných odpovědí mezi oběma etniky. Mírné rozdíly se však vyskytují v průměrném celkovém čase, které dítě potřebuje k zodpovězení všech položek. Tyto rozdíly jsou způsobeny tím, že děti ze sociálně znevýhodňujícího prostředí mají obvykle nižší naučené schopnosti práce s počítačem a v průběhu testu se teprve učí manipulaci s myší, a tudíž jim zadání správné odpovědi trvá delší dobu.
Název v anglickém jazyce
Perception as a part of intelligence at the start of school attendance
Popis výsledku anglicky
The study compares the abilities of visual perception and judgment of children when they start attending the school. The children are of the age between five and seven years, from different cultural environments and different ethnics. There was developeda computerized method, called PERCEPTION Test, in this research study.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků
ISBN
978-80-210-5342-7
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Počet stran knihy
223
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—