Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The quality of mathematical problems - how we evaluate it

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10173361" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10173361 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The quality of mathematical problems - how we evaluate it

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The quality of a mathematical problem is impossible to be measured in an objective way. Only subjective opinions on problem quality can be gathered and compared. The article is a part of wider research on the problem posing process. Four categories of problem posers are compared in terms of their opinions on problem quality. (Experts are very experienced problem posers - e.g. authors of problems for mathematical competitions, Specialists are participants - mostly teachers - posing problems for their ownclasses only, Novices are participants who have just experienced their first problem posing. High school students serve as a sample of respondents not usually posing own problems.) Written essays by the participants were processed in a three-level coding (based on grounded theory approaches). The problem quality is viewed differently by the four groups. Experts are mainly interested in mathematical features of the problem. Specialists stress the effect of a problem on a pupil and practi

  • Název v anglickém jazyce

    The quality of mathematical problems - how we evaluate it

  • Popis výsledku anglicky

    The quality of a mathematical problem is impossible to be measured in an objective way. Only subjective opinions on problem quality can be gathered and compared. The article is a part of wider research on the problem posing process. Four categories of problem posers are compared in terms of their opinions on problem quality. (Experts are very experienced problem posers - e.g. authors of problems for mathematical competitions, Specialists are participants - mostly teachers - posing problems for their ownclasses only, Novices are participants who have just experienced their first problem posing. High school students serve as a sample of respondents not usually posing own problems.) Written essays by the participants were processed in a three-level coding (based on grounded theory approaches). The problem quality is viewed differently by the four groups. Experts are mainly interested in mathematical features of the problem. Specialists stress the effect of a problem on a pupil and practi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2013

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    488-497

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000327802000065