Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Expert Recurrence of Linear Problem Posing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282472" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10282472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042814053154/1-s2.0-S1877042814053154-main.pdf?_tid=9f332290-7a2e-11e4-b868-00000aacb360&acdnat=1417530318_052aa58c0923279f5399cc577c843e94" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042814053154/1-s2.0-S1877042814053154-main.pdf?_tid=9f332290-7a2e-11e4-b868-00000aacb360&acdnat=1417530318_052aa58c0923279f5399cc577c843e94</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.248" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.09.248</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Expert Recurrence of Linear Problem Posing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    According to Pelczer & Gamboa (2009) the Mathematical problem posing process of the skilled problem posers (teachers, mathematically gifted students) is usually cyclic whilst the novices usually pose problems in a linear way. (Cyclic model means that theskilled problem poser is able to switch between the phases of problem posing, to learn from his/her mistakes, to transform the idea which is not suitable. Linear model is just a simple straight way.)In my study I set expert category. (Expert = professional in problem posing, preparing problems for Mathematical competitions such as Mathematical Olympiad.) With respect to previous statements the hypothesis would be that the experts will show nearly no signs of linear problem posing process. But this is not true - there is some recurrence of linear problem posing in the expert group. The signs of the problem posing process are seemingly the same as in the novices' case. But the background is different. The expertness lies in the fact that

  • Název v anglickém jazyce

    Expert Recurrence of Linear Problem Posing

  • Popis výsledku anglicky

    According to Pelczer & Gamboa (2009) the Mathematical problem posing process of the skilled problem posers (teachers, mathematically gifted students) is usually cyclic whilst the novices usually pose problems in a linear way. (Cyclic model means that theskilled problem poser is able to switch between the phases of problem posing, to learn from his/her mistakes, to transform the idea which is not suitable. Linear model is just a simple straight way.)In my study I set expert category. (Expert = professional in problem posing, preparing problems for Mathematical competitions such as Mathematical Olympiad.) With respect to previous statements the hypothesis would be that the experts will show nearly no signs of linear problem posing process. But this is not true - there is some recurrence of linear problem posing in the expert group. The signs of the problem posing process are seemingly the same as in the novices' case. But the background is different. The expertness lies in the fact that

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    590-595

  • Název nakladatele

    Elsevier BV

  • Místo vydání

    Istanbul

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    6. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000348253300104