REJECTING IDEAS IN NOVICES' PROBLEM POSING
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319944" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319944 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
REJECTING IDEAS IN NOVICES' PROBLEM POSING
Popis výsledku v původním jazyce
The novices pose problems in Mathematics differently than the skilled problem posers. There are many differences - e. g. the way of posing problems which is mostly linear in case of novices and mostly cyclic in case of skilled problem posers (Pelczer andGamboa, 2009). In the study we look at the situation where the poser rejects some of his/her ideas. Such situations can be connected with both linear and cyclic way. Three situations connected with novices (and therefore usually with the linear model) in problem posing were described: Unintentional rejecting an idea, Rejecting an idea because of laziness and Rejecting an entire idea - the completely new beginning.
Název v anglickém jazyce
REJECTING IDEAS IN NOVICES' PROBLEM POSING
Popis výsledku anglicky
The novices pose problems in Mathematics differently than the skilled problem posers. There are many differences - e. g. the way of posing problems which is mostly linear in case of novices and mostly cyclic in case of skilled problem posers (Pelczer andGamboa, 2009). In the study we look at the situation where the poser rejects some of his/her ideas. Such situations can be connected with both linear and cyclic way. Three situations connected with novices (and therefore usually with the linear model) in problem posing were described: Unintentional rejecting an idea, Rejecting an idea because of laziness and Rejecting an entire idea - the completely new beginning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
477-483
Název nakladatele
CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000358527400061