Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

REJECTING IDEAS IN NOVICES' PROBLEM POSING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319944" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    REJECTING IDEAS IN NOVICES' PROBLEM POSING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The novices pose problems in Mathematics differently than the skilled problem posers. There are many differences - e. g. the way of posing problems which is mostly linear in case of novices and mostly cyclic in case of skilled problem posers (Pelczer andGamboa, 2009). In the study we look at the situation where the poser rejects some of his/her ideas. Such situations can be connected with both linear and cyclic way. Three situations connected with novices (and therefore usually with the linear model) in problem posing were described: Unintentional rejecting an idea, Rejecting an idea because of laziness and Rejecting an entire idea - the completely new beginning.

  • Název v anglickém jazyce

    REJECTING IDEAS IN NOVICES' PROBLEM POSING

  • Popis výsledku anglicky

    The novices pose problems in Mathematics differently than the skilled problem posers. There are many differences - e. g. the way of posing problems which is mostly linear in case of novices and mostly cyclic in case of skilled problem posers (Pelczer andGamboa, 2009). In the study we look at the situation where the poser rejects some of his/her ideas. Such situations can be connected with both linear and cyclic way. Three situations connected with novices (and therefore usually with the linear model) in problem posing were described: Unintentional rejecting an idea, Rejecting an idea because of laziness and Rejecting an entire idea - the completely new beginning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    477-483

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400061