Žákovské prekoncepty mentálního postižení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10173708" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10173708 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žákovské prekoncepty mentálního postižení
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum žákovských prekonceptů je v současné době orientován převážně na problematiku z oblasti přírodovědného vzdělávání. V této studii byla pozornost věnována žákovským prekonceptům mentálního postižení, tedy otázkám, které se vztahují zejména k speciálně pedagogické tematice. Smyslem studie bylo posoudit úroveň prekonceptů mentálního postižení u žáků primární a nižší sekundární školy. Transverzální, kvantitativně orientovaný výzkum byl proveden u žáků 5. a 9. ročníků. Výzkumný vzorek tvořilo 235 respondentů z pěti základních škol středočeského kraje. Zvoleným výzkumným nástrojem byl dotazník, konstruovaný na principu intervalových škál. Pro posouzení úrovně kognitivní dimenze žákovských prekonceptů byly v dotazníku obsaženy i testové položky. Pomocímetod deskriptivní a induktivní statistické analýzy dat se potvrdila hypotéza, že pojetí mentálního postižení u žáků primární školy jsou statisticky významně více zatížena miskoncepcemi, než pojetí žáků nižší sekundární školy (a to jak v
Název v anglickém jazyce
Pupil's preconceptions of intellectual disability
Popis výsledku anglicky
Research on students' preconceptions is currently focused mainly on issues in the field of science education. In this study, attention was paid to pupils' preconceptions toward intellectual disability, i.e. questions that specifically relate to special education topics. The purpose of this study was to assess the level of preconceptions of intellectual disability among pupils in primary and lower secondary schools. Transverse, quantitatively oriented research has been conducted with pupils from 5 and 9grades. The research sample consisted of 235 respondents from five elementary schools in the Central Bohemia Region. Research instrument was a questionnaire designed on the principle of interval scales. To assess the level of cognitive dimension of pupils' preconceptions were included in the questionnaire and test items. Use descriptive and inductive methods of statistical analysis confirmed the hypothesis that the concepts of intellectual disability in primary school pupils are signific
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů