Inkluzivní vzdělávání a speciálněpedagogická podpora žáků s lehkým mentálním postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F21%3AA0000358" target="_blank" >RIV/47813059:19510/21:A0000358 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inkluzivní vzdělávání a speciálněpedagogická podpora žáků s lehkým mentálním postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumná monografie se zabývá analýzou edukačního procesu žáků s lehkým mentálním postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu a analýzou role školních speciálních pedagogů při práci s žáky s lehkým mentálním postižením. Teoretické kapitoly se zaměřují na žáky s lehkým mentálním postižením v heterogenní třídě a na speciálněpedagogickou podporu žáků s lehkým mentálním postižením. Empirické kapitoly formulují výzkumné problémy, výzkumné cíle a použité metodiky výzkumných šetření. Ve výzkumech jsou analyzovány data z dotazníků vlastní konstrukce. Závěrečné subkapitoly obsahují vyhodnocení stanovených hypotéz, závěry výzkumných šetření a doporučení pro speciálněpedagogickou praxi.
Název v anglickém jazyce
Inclusive education and special pedagogical support for pupils with mild intellectual disabilities
Popis výsledku anglicky
The research monography deals with the analysis of the educational process of pupils with mild intellectual disabilities in mainstream schools and the analysis of the role of school special educators in working with pupils with mild intellectual disabilities. Theoretical chapters focus on pupils with mild intellectual disabilities in a heterogeneous class and on special pedagogical support for pupils with mild intellectual disabilities. Empirical chapters formulate research problems, research goals and used methodologies of research surveys. The research analyses data from self-designed questionnaires. The final subchapters contain an evaluation of the established hypotheses, the conclusions of research surveys and recommendations for special pedagogical practice.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788075104892
Počet stran knihy
172
Název nakladatele
Slezská univerzita
Místo vydání
Opava
Kód UT WoS knihy
—