Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Bologna Process and Teacher Training in the Czech Republic : Opinions of Academic Staff and Students about the Two-cycle System Implementation at the Faculty of Education of Charles University in Prague

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10189706" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10189706 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Bologna Process and Teacher Training in the Czech Republic : Opinions of Academic Staff and Students about the Two-cycle System Implementation at the Faculty of Education of Charles University in Prague

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One goal of the Bologna process is to restructure European university programs from monolithic five-year programs into two cycles, bachelor's and master's. In this paper, we ask academic staff (n=52) and students (n=126) at the Faculty of Education of Charles University in Prague about their opinions on the implementation of the two-cycle system at their faculty. Nine out of ten academic staff and three out of ten students prefer the old five-year programs, arguing that the two-cycle system is not suitable for teacher training, subject courses are not sufficiently linked with teaching courses and that bachelor's graduates cannot find jobs at schools. Students tend to prefer the two-cycle system, mostly because they get the bachelor's degree. Our results can be used as empirical evidence in discussion about possible changes of teacher training programs.

  • Název v anglickém jazyce

    The Bologna Process and Teacher Training in the Czech Republic : Opinions of Academic Staff and Students about the Two-cycle System Implementation at the Faculty of Education of Charles University in Prague

  • Popis výsledku anglicky

    One goal of the Bologna process is to restructure European university programs from monolithic five-year programs into two cycles, bachelor's and master's. In this paper, we ask academic staff (n=52) and students (n=126) at the Faculty of Education of Charles University in Prague about their opinions on the implementation of the two-cycle system at their faculty. Nine out of ten academic staff and three out of ten students prefer the old five-year programs, arguing that the two-cycle system is not suitable for teacher training, subject courses are not sufficiently linked with teaching courses and that bachelor's graduates cannot find jobs at schools. Students tend to prefer the two-cycle system, mostly because they get the bachelor's degree. Our results can be used as empirical evidence in discussion about possible changes of teacher training programs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    301-312

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus