Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Literacy from Scratch

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10189708" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10189708 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Literacy from Scratch

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "Literacy from Scratch" is a response to the United Kingdom (UK) government's initiative to develop computer programming skills in both the Primary phase of education (pupils aged 5 to 11) and the Secondary phase (aged 11 to 18). The project has severalrelated aspects: it involves the reworking of Primary and Secondary Initial Teacher Training (ITT) programmes at Brunel University, through which Postgraduate students are taught how to use the MIT Scratch programming language, to create sustained and animated narrative work. This work has also been developed by a whole year group (187 Year 8 pupils aged 12 -13) at a local London secondary school. Support materials for creating these animated narratives are being developed at both institutions (the school and Brunel University), and are sent by email to a school in Prague, Czech Republic (CZ) where, with the assistance of both the teaching staff and student teachers at the Faculty of Education in the Charles University in Prague, a loca

  • Název v anglickém jazyce

    Literacy from Scratch

  • Popis výsledku anglicky

    "Literacy from Scratch" is a response to the United Kingdom (UK) government's initiative to develop computer programming skills in both the Primary phase of education (pupils aged 5 to 11) and the Secondary phase (aged 11 to 18). The project has severalrelated aspects: it involves the reworking of Primary and Secondary Initial Teacher Training (ITT) programmes at Brunel University, through which Postgraduate students are taught how to use the MIT Scratch programming language, to create sustained and animated narrative work. This work has also been developed by a whole year group (187 Year 8 pupils aged 12 -13) at a local London secondary school. Support materials for creating these animated narratives are being developed at both institutions (the school and Brunel University), and are sent by email to a school in Prague, Czech Republic (CZ) where, with the assistance of both the teaching staff and student teachers at the Faculty of Education in the Charles University in Prague, a loca

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Learning while we are connected. Volume 2: Practice Papers

  • ISBN

    978-83-231-3093-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    17-27

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Naukowe UMK

  • Místo vydání

    Toruň, Poland

  • Místo konání akce

    Toruň, Polsko

  • Datum konání akce

    1. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku