Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Scratch v hodinách výtvarné výchovy a ICT na 1. stupni ZŠ aneb žáci 1. stupně ZŠ vyprávějí příběhy ve Scratch

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10189707" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10189707 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Scratch v hodinách výtvarné výchovy a ICT na 1. stupni ZŠ aneb žáci 1. stupně ZŠ vyprávějí příběhy ve Scratch

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autoři článku seznamují s projektem, který se uskutečnil ve školním roce 2012/13 ve spolupráci s Brunel University v Londýně a který byl primárně určen pro výuku ICT předmětu na 1. stupni ZŠ. Na řešení projektu se podíleli i budoucí učitelé ICT předmětů,kteří studují na Pedagogické fakultě UK v Praze. Myšlenka projektu vznikla na Brunel University pod názvem "Literacy from Scratch". Cílem projektu bylo ověřit v podmínkách běžné základní školy metodiku, pomocí níž se zařazují do výuky na 1. stupni ZŠ aktivity spojené s jednoduchými algoritmickými úlohami ve Scratch a v níž je kladen důraz na rozvoj dovedností žáků vymyslet originální příběh a vyprávět ho různými způsoby: pomocí obrázkového scénáře, písemnou formou ve formě vyprávění a v podobě počítačové aplikace vytvořené ve Scratch.

  • Název v anglickém jazyce

    Scratch in Art Education and ICT education on the primary school education or primary school pupils tell stories in Scratch

  • Popis výsledku anglicky

    Authors present experineces with a project that was organised in the academic year 2012/13 in a collaboration with Brunel University in London and that was primarily dedicated to teaching ICT on primary education. ICT student teachers from the Faculty ofEducation, Charles University in Prague who participated in this project designed teaching plans, teaching materials and tasks for children and they managed teaching at a primary school in Prague. The idea of the project was born on Brunel University inLondon as "Literacy from Scratch". Its aim was to develop and implement into primary education learning activities for children which can contribute to their algorithmical thinking development using Scartch. The main attention in this teaching approachwas given to an original or authentic story with original pictures and to tell it in different manners: using a storyboard, a written essay, an oral storytelling and an animation designed and programmed in Scratch. The project was realise

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidInfo 2013

  • ISBN

    978-80-557-0527-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    21-26

  • Název nakladatele

    978-80-557-0527-9

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica, Slovensko

  • Datum konání akce

    10. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku