Scratch v hodinách výtvarné výchovy a ICT na 1. stupni ZŠ aneb žáci 1. stupně ZŠ vyprávějí příběhy ve Scratch
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10189707" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10189707 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Scratch v hodinách výtvarné výchovy a ICT na 1. stupni ZŠ aneb žáci 1. stupně ZŠ vyprávějí příběhy ve Scratch
Popis výsledku v původním jazyce
Autoři článku seznamují s projektem, který se uskutečnil ve školním roce 2012/13 ve spolupráci s Brunel University v Londýně a který byl primárně určen pro výuku ICT předmětu na 1. stupni ZŠ. Na řešení projektu se podíleli i budoucí učitelé ICT předmětů,kteří studují na Pedagogické fakultě UK v Praze. Myšlenka projektu vznikla na Brunel University pod názvem "Literacy from Scratch". Cílem projektu bylo ověřit v podmínkách běžné základní školy metodiku, pomocí níž se zařazují do výuky na 1. stupni ZŠ aktivity spojené s jednoduchými algoritmickými úlohami ve Scratch a v níž je kladen důraz na rozvoj dovedností žáků vymyslet originální příběh a vyprávět ho různými způsoby: pomocí obrázkového scénáře, písemnou formou ve formě vyprávění a v podobě počítačové aplikace vytvořené ve Scratch.
Název v anglickém jazyce
Scratch in Art Education and ICT education on the primary school education or primary school pupils tell stories in Scratch
Popis výsledku anglicky
Authors present experineces with a project that was organised in the academic year 2012/13 in a collaboration with Brunel University in London and that was primarily dedicated to teaching ICT on primary education. ICT student teachers from the Faculty ofEducation, Charles University in Prague who participated in this project designed teaching plans, teaching materials and tasks for children and they managed teaching at a primary school in Prague. The idea of the project was born on Brunel University inLondon as "Literacy from Scratch". Its aim was to develop and implement into primary education learning activities for children which can contribute to their algorithmical thinking development using Scartch. The main attention in this teaching approachwas given to an original or authentic story with original pictures and to tell it in different manners: using a storyboard, a written essay, an oral storytelling and an animation designed and programmed in Scratch. The project was realise
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DidInfo 2013
ISBN
978-80-557-0527-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
21-26
Název nakladatele
978-80-557-0527-9
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica, Slovensko
Datum konání akce
10. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—