Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research on ICT literacy education in primary and lower secondary schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282708" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10282708 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814036428" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814036428</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.218" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.05.218</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research on ICT literacy education in primary and lower secondary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The implementation of ICT literacy education as obligatory part of primary and lower-secondary school curriculum is a feature of school systems of developed countries. We may consider a wide spectrum of approaches ranging from limiting ICT literacy education to practising mastering software tools on the one hand, to the approach emphasizing pupils' algorithmic thinking development on the other hand. School educational programmes and teaching in action obviously differ. And yet the method and topical orientation of ITC literacy education definitely have a profound effect on pupils' information technology competencies or digital literacy development. This paper briefly reports on the project focused on the Czech Science Foundation Project - Information Technology Competencies of Children and Their Development in Primary and Lower Secondary Schools examining the current state, structure and trends in development of ICT literacy education in Czech primary (ISCED 1) and lower-secondary scho

  • Název v anglickém jazyce

    Research on ICT literacy education in primary and lower secondary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The implementation of ICT literacy education as obligatory part of primary and lower-secondary school curriculum is a feature of school systems of developed countries. We may consider a wide spectrum of approaches ranging from limiting ICT literacy education to practising mastering software tools on the one hand, to the approach emphasizing pupils' algorithmic thinking development on the other hand. School educational programmes and teaching in action obviously differ. And yet the method and topical orientation of ITC literacy education definitely have a profound effect on pupils' information technology competencies or digital literacy development. This paper briefly reports on the project focused on the Czech Science Foundation Project - Information Technology Competencies of Children and Their Development in Primary and Lower Secondary Schools examining the current state, structure and trends in development of ICT literacy education in Czech primary (ISCED 1) and lower-secondary scho

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    141

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1263-1269

  • Kód UT WoS článku

    000345351800208

  • EID výsledku v databázi Scopus