Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT competencies and their development in primary and lower secondary schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10286859" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10286859 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042815001883/1-s2.0-S1877042815001883-main.pdf?_tid=f3fdbfd6-a956-11e4-a7f2-00000aacb361&acdnat=1422715345_c3ea9051ad85bb4da9e4a6fe048f0b63" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042815001883/1-s2.0-S1877042815001883-main.pdf?_tid=f3fdbfd6-a956-11e4-a7f2-00000aacb361&acdnat=1422715345_c3ea9051ad85bb4da9e4a6fe048f0b63</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.158" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.158</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICT competencies and their development in primary and lower secondary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper reports on the conception and the main summary results of the research project "Children's Information Technology Competencies and Their Development in Primary and Lower-secondary Schools". The research project focused on a complex issue of informatics, or information technology education and ran and ran in more than 1000 primary and lower-secondary schools in the Czech Republic in 2013. The primary aim of the project was to identify the current state, structure and orientation considering thecurriculum, process and organisation aspects of the pupils' information technology competencies development in terms of developing a particular level of their broadly defined informatics, or ICT literacy. The research was broken down into five areas focused on the characteristics of informatics learning activities, content of informatics learning activities, current state and concept of pupils' information technology competencies development, structure of teachers' ICT competencies, and

  • Název v anglickém jazyce

    ICT competencies and their development in primary and lower secondary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper reports on the conception and the main summary results of the research project "Children's Information Technology Competencies and Their Development in Primary and Lower-secondary Schools". The research project focused on a complex issue of informatics, or information technology education and ran and ran in more than 1000 primary and lower-secondary schools in the Czech Republic in 2013. The primary aim of the project was to identify the current state, structure and orientation considering thecurriculum, process and organisation aspects of the pupils' information technology competencies development in terms of developing a particular level of their broadly defined informatics, or ICT literacy. The research was broken down into five areas focused on the characteristics of informatics learning activities, content of informatics learning activities, current state and concept of pupils' information technology competencies development, structure of teachers' ICT competencies, and

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    171

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    535-542

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus