Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kdo je úspěšný ve světových žebříčcích vysokých škol?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191479" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kdo je úspěšný ve světových žebříčcích vysokých škol?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná studie má analytickou povahu a zabývá se rozborem výsledků vysokých škol a použitých ukazatelů v hlavních mezinárodních žebříčcích vydaných v roce 2012. Cílem studie je přispět k maximálnímu využívání v mezinárodních žebříčcích zveřejňovanýchinformací za účelem posouzení jejich objektivity vůči vysokým školám a jejich různě definovaným skupinám (a samozřejmě rovněž z hlediska České republiky). Jedná se tedy o podrobnou analýzu jednotlivých ukazatelů mezinárodních žebříčků vysokých škol s cílem pojednat, jaké typy škol v nich získávají nebo naopak ztrácejí. Jako podklad pro analýzu byla vytvořena společná databáze výsledků všech vysokých škol a hodnot všech jejich ukazatelů zveřejněných v mezinárodních žebříčcích ARWU (Academic Ranking of World Universities), QS (QS World University Rankings), THE (THE World University Rankings) a SIR (Scimago Institutions Rankings) v roce 2012. Vytvořená databáze umožňuje rozbor vztahů mezi ukazateli různých žebříčků, posouzení jejich info

  • Název v anglickém jazyce

    Who is successful in world university rankings?

  • Popis výsledku anglicky

    The study is dealing with the analysis of universities scores and indicators used in the most significant (and also the most influential) world university rankings published in 2012. The aim of the study is to contribute to maximal utilising of information published in world university rankings in order to assess the objectivity to institutions and their variously defined groups (and of course also from the view of the Czech Republic). It is therefore a detailed analysis of individual indicators of world rankings of universities in order to discuss what types of institutions are gaining or losing in rankings. As a basis for analysing results the joint database of all institutions and values of all the indicators published in four world university rankings ARWU (Academic Ranking of World Universities ), QS (QS World University Rankings), THE (THE World University Rankings) and SIR (Scimago Institutions Rankings) in 2012 was created. The database allows the analysis of relationships betw

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-721-2

  • Počet stran knihy

    74

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy