Kdo je úspěšný ve světových žebříčcích vysokých škol?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191479" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191479 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kdo je úspěšný ve světových žebříčcích vysokých škol?
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná studie má analytickou povahu a zabývá se rozborem výsledků vysokých škol a použitých ukazatelů v hlavních mezinárodních žebříčcích vydaných v roce 2012. Cílem studie je přispět k maximálnímu využívání v mezinárodních žebříčcích zveřejňovanýchinformací za účelem posouzení jejich objektivity vůči vysokým školám a jejich různě definovaným skupinám (a samozřejmě rovněž z hlediska České republiky). Jedná se tedy o podrobnou analýzu jednotlivých ukazatelů mezinárodních žebříčků vysokých škol s cílem pojednat, jaké typy škol v nich získávají nebo naopak ztrácejí. Jako podklad pro analýzu byla vytvořena společná databáze výsledků všech vysokých škol a hodnot všech jejich ukazatelů zveřejněných v mezinárodních žebříčcích ARWU (Academic Ranking of World Universities), QS (QS World University Rankings), THE (THE World University Rankings) a SIR (Scimago Institutions Rankings) v roce 2012. Vytvořená databáze umožňuje rozbor vztahů mezi ukazateli různých žebříčků, posouzení jejich info
Název v anglickém jazyce
Who is successful in world university rankings?
Popis výsledku anglicky
The study is dealing with the analysis of universities scores and indicators used in the most significant (and also the most influential) world university rankings published in 2012. The aim of the study is to contribute to maximal utilising of information published in world university rankings in order to assess the objectivity to institutions and their variously defined groups (and of course also from the view of the Czech Republic). It is therefore a detailed analysis of individual indicators of world rankings of universities in order to discuss what types of institutions are gaining or losing in rankings. As a basis for analysing results the joint database of all institutions and values of all the indicators published in four world university rankings ARWU (Academic Ranking of World Universities ), QS (QS World University Rankings), THE (THE World University Rankings) and SIR (Scimago Institutions Rankings) in 2012 was created. The database allows the analysis of relationships betw
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-721-2
Počet stran knihy
74
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—