Problematika vzdělávání ředitelů škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10193124" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10193124 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika vzdělávání ředitelů škol
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá současným stavem v oblasti vzdělávání ředitelů škol v České republice. Východiskem je analytický popis současného stavu a pojmenování determinant. Empirická část se věnuje komparaci závěrů dílčích šetření, z níž vyplývá posun názorů ředitelů škol na potřebný obsah jejich vzdělávání. Je založena na dotazníkovém šetření názorů tří skupin účastníků vzdělávacích programů pro řídící pracovníky, které je doplněno kvantitativními rozhovory s účastníky metodou ohniskových skupin. Studie si klade otázku, zda jsou ředitelé škol adekvátně připravováni. Ukazuje se, že některá témata nejsou v současném pojetí dostatečně zastoupena a že systém zastarává.
Název v anglickém jazyce
The issue of education of school leaders
Popis výsledku anglicky
The study deals with the current state in the field of school leadership training in the Czech Republic. The starting point is the analytical description of the present situation, the naming of the determinant. Empirical part devoted to the conclusions of the investigation research, from which the view of the leaders of the schools to offset the required contents of their training. It is based on the questionnaire investigation of three groups of participants in training programmes for management staff,which is accompanied by quantitative interviews with participants by outbreaks of groups. The study aims to question whether they are the directors of the schools prepared adequately. It turns out that some of the issues are not sufficiently representedin the present concept, and that the system is becoming obsolete.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vybrané trendy celoživotního učení v České republice a dalších státech Evropské unie
ISBN
978-80-7375-883-7
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
130-134
Počet stran knihy
275
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—