Integrativní přístup k nácviku výslovnosti ve výuce cizích jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10193141" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10193141 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Integrativní přístup k nácviku výslovnosti ve výuce cizích jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se věnuje problematice osvojení zvukové stránky cizího jazyka s důrazem na němčinu. Uvádí příklady dvou šetření, jejichž výsledky dokládají podceňování úlohy nácviku standardní výslovnosti v rámci institucionální výuky, a to jak z hlediska učitelů, tak i žáků. Jako jedno z možných řešení pro zlepšení stavu je doporučováno zařadit do výuky integrovaná cvičení. V závěru příspěvku jsou uvedeny konkrétní příklady těchto cvičení.
Název v anglickém jazyce
Integrative Approach to Pronunciation Practice in Foreign Language Teaching
Popis výsledku anglicky
This Paper discusses the acquisition of the phonetic system of foreign languages with emphasizing in particular on the German language. Exemples of two surveys are given whose results demostrate underestimating the role of practicing standad pronunciation. The Paper suggests one possible solution by focussing on integrative exercises.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
54-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—