Tandemat - A Didactic Game for Secondary Mathematics and its Potential
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194202" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10194202 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.225" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.225</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.225" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.09.225</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tandemat - A Didactic Game for Secondary Mathematics and its Potential
Popis výsledku v původním jazyce
The study concerns a mathematical game Tandemat based on the Activity game. The research questions are: What are the benefits and limits of Tandemat for the development of pupils' mathematical knowledge? What knowledge does the game bring to the teacher?Does the game have any benefits outside the field of mathematics? A qualitative analysis of experiments with five groups of pupils has shown that the game has potential to diagnose pupils' understanding, to develop and consolidate their mathematical knowledge, and to develop some non-mathematical abilities. Examples of the game playing are given to support results.
Název v anglickém jazyce
Tandemat - A Didactic Game for Secondary Mathematics and its Potential
Popis výsledku anglicky
The study concerns a mathematical game Tandemat based on the Activity game. The research questions are: What are the benefits and limits of Tandemat for the development of pupils' mathematical knowledge? What knowledge does the game bring to the teacher?Does the game have any benefits outside the field of mathematics? A qualitative analysis of experiments with five groups of pupils has shown that the game has potential to diagnose pupils' understanding, to develop and consolidate their mathematical knowledge, and to develop some non-mathematical abilities. Examples of the game playing are given to support results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
488-493
Název nakladatele
Elsevier BV
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Brussels, Belgium
Datum konání akce
25. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—