Understanding equations in schema-oriented education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194291" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10194291 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.314" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.314</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.314" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.09.314</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Understanding equations in schema-oriented education
Popis výsledku v původním jazyce
In the past five years our research team has studied and elaborated a teaching method called the schema-oriented education. Pupils do not receive mathematical knowledge from the teacher. Instead, they build own mathematical schemata through problem-solving and class discussion. Problems are nested in various semantic and structural teaching environments. This article describes in detail the building of a schema in relation to the solution of a system of two linear equations x + y = a, x - y = b in threeof such environments.
Název v anglickém jazyce
Understanding equations in schema-oriented education
Popis výsledku anglicky
In the past five years our research team has studied and elaborated a teaching method called the schema-oriented education. Pupils do not receive mathematical knowledge from the teacher. Instead, they build own mathematical schemata through problem-solving and class discussion. Problems are nested in various semantic and structural teaching environments. This article describes in detail the building of a schema in relation to the solution of a system of two linear equations x + y = a, x - y = b in threeof such environments.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
995-999
Název nakladatele
Elsevier BV
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Brussels, Belgium
Datum konání akce
25. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—