Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Goniometrické rovnice a funkce jako náměty pro problémovou výuku v matematice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00128570" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00128570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Goniometrické rovnice a funkce jako náměty pro problémovou výuku v matematice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních školách. Příspěvek obsahuje náměty pro problémové vyučování, úzce související s možnostmi výzkumného přístupu studentů při řešení matematického problému. Nejprve je popsán problém nalezení různých možností řešení goniometrické rovnice sin x - cos x = 1; v další části je nalezen průběh funkce y = a sin x + b cos x, a to nejprve obecně a potom s konkrétními hodnotami koeficientů a, b. Poukázáno je i na vhodnost využití výpočetní techniky.

  • Název v anglickém jazyce

    The problem teaching of mathematics–Goniometric equations and functions

  • Popis výsledku anglicky

    The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of secondary school mathematics teaching. The article contains topics for problem teaching which are closely connected with the possibility of ressearch approach of students at solving a mathematical problem. First, there is described the problem of finding different possibilities of solving goniometric equation sin x - cos x = 1. In the second part the course of function y = a sin x + b cos x is found, first of all in general way, and then with concrete values of coefficients a, b. In the article there is also shown the suitability of using the mathematical software.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    15. didaktická konferencia. Zborník príspevkov.

  • ISBN

    9788082220448

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    37-44

  • Název nakladatele

    Vysoká škola DTI, Dubnica nad Váhom

  • Místo vydání

    Dubnica nad Váhom

  • Místo konání akce

    Vysoká škola DTI, Dubnica nad Váhom

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku