Goniometrické rovnice a funkce jako náměty pro problémovou výuku v matematice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00128570" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00128570 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Goniometrické rovnice a funkce jako náměty pro problémovou výuku v matematice
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních školách. Příspěvek obsahuje náměty pro problémové vyučování, úzce související s možnostmi výzkumného přístupu studentů při řešení matematického problému. Nejprve je popsán problém nalezení různých možností řešení goniometrické rovnice sin x - cos x = 1; v další části je nalezen průběh funkce y = a sin x + b cos x, a to nejprve obecně a potom s konkrétními hodnotami koeficientů a, b. Poukázáno je i na vhodnost využití výpočetní techniky.
Název v anglickém jazyce
The problem teaching of mathematics–Goniometric equations and functions
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of secondary school mathematics teaching. The article contains topics for problem teaching which are closely connected with the possibility of ressearch approach of students at solving a mathematical problem. First, there is described the problem of finding different possibilities of solving goniometric equation sin x - cos x = 1. In the second part the course of function y = a sin x + b cos x is found, first of all in general way, and then with concrete values of coefficients a, b. In the article there is also shown the suitability of using the mathematical software.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
15. didaktická konferencia. Zborník príspevkov.
ISBN
9788082220448
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
37-44
Název nakladatele
Vysoká škola DTI, Dubnica nad Váhom
Místo vydání
Dubnica nad Váhom
Místo konání akce
Vysoká škola DTI, Dubnica nad Váhom
Datum konání akce
1. 1. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—