Problémové vyučování v matematice ? goniometrické funkce a geometrická představivost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064217" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064217 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problémové vyučování v matematice ? goniometrické funkce a geometrická představivost
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola obsahuje závěry výzkumu problémového vyučování, úzce související s možnostmi výzkumného přístupu studentů při řešení matematického problému. Pro problémové vyučování v matematice se jako velmi užitečná jeví témata z geometrie, která úzce souvisejí i s možnostmi výzkumného přístupu studentů při řešení matematických problémů. Nejprve je popsán problém nalezení různých možností řešení jisté goniometrické rovnice, v další části je nalezen průběh funkce y = a sin x + b cos x , a to nejprve obecně apotom s konkrétními hodnotami koeficientů a, b. Poukázáno je i na vhodnost využití výpočetní techniky. V závěru je obsaženo několik složitějších úloh na aplikaci goniometrických funkcí.
Název v anglickém jazyce
Problem Teaching of Mathematics ? goniometric functions and geometric imagination
Popis výsledku anglicky
The chapter contains the results of the research of problem teaching which are closely connected with the possibility of research approach of students to solving a mathematical problem. The problem teaching of Mathematics considers very useful certain topics from Geometry which are closely connected with the possibility of research approach of students to solving mathematical problems. First, there is described the problem of finding different possibilities of solving a certain goniometric equation, inthe second part the course of function y = a sin x + b cos x is found, first of all in general way, and then with concrete values of coefficients a, b. There is also shown the suitability of using the mathematical software. In the final part there are afew interesting tasks and problems of goniometric function application.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách
ISBN
9788021061446
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
115-133
Počet stran knihy
217
Název nakladatele
Masarykova Univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—