STUDENT-TEACHERS' EMPATHY FOR PUPILS' THINKING PROCESSES WHEN SOLVING PROBLEMS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194298" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10194298 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61988987:17450/13:A140199Z
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
STUDENT-TEACHERS' EMPATHY FOR PUPILS' THINKING PROCESSES WHEN SOLVING PROBLEMS
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents preliminary results of an ongoing research carried out in cooperation of two institutions - Charles University in Prague and University of Ostrava. The aim of the research is to study the phenomenon of teachers' empathy and thus influence a teacher's teaching style and to improve quality of mathematics education. The research should also verify the research and educational potential of a used tool - the Method of Combined Discussion.
Název v anglickém jazyce
STUDENT-TEACHERS' EMPATHY FOR PUPILS' THINKING PROCESSES WHEN SOLVING PROBLEMS
Popis výsledku anglicky
The paper presents preliminary results of an ongoing research carried out in cooperation of two institutions - Charles University in Prague and University of Ostrava. The aim of the research is to study the phenomenon of teachers' empathy and thus influence a teacher's teaching style and to improve quality of mathematics education. The research should also verify the research and educational potential of a used tool - the Method of Combined Discussion.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TASKS AND TOOLS IN ELEMENTARY MATHEMATICS
ISBN
978-80-7290-637-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
155-162
Název nakladatele
CHARLES UNIV PRAGUE
Místo vydání
PRAHA 1
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 8. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000329448800017