DIDACTIC MATHEMATICAL GAMES IN DIFFERENT ROLES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194789" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10194789 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DIDACTIC MATHEMATICAL GAMES IN DIFFERENT ROLES
Popis výsledku v původním jazyce
How and why use didactic games? Do we know their effectiveness? The game generally supports the development of pupils' abilities. Special didactic games can enlarge the complex of knowledge, can stimulate the evolution of personal characteristics, can change the approaches and the social atmosphere. These influences can be positive if we use the game in the teaching process. Mathematics is based on rational reasoning, each decision must be accompanied by arguments, proofs. The negative character of thegame in school mathematics is its independence - it means that the process of playing is interpreted by players as something "it is unreal, it is just a game".
Název v anglickém jazyce
DIDACTIC MATHEMATICAL GAMES IN DIFFERENT ROLES
Popis výsledku anglicky
How and why use didactic games? Do we know their effectiveness? The game generally supports the development of pupils' abilities. Special didactic games can enlarge the complex of knowledge, can stimulate the evolution of personal characteristics, can change the approaches and the social atmosphere. These influences can be positive if we use the game in the teaching process. Mathematics is based on rational reasoning, each decision must be accompanied by arguments, proofs. The negative character of thegame in school mathematics is its independence - it means that the process of playing is interpreted by players as something "it is unreal, it is just a game".
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TASKS AND TOOLS IN ELEMENTARY MATHEMATICS
ISBN
978-80-7290-637-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
357-358
Název nakladatele
CHARLES UNIV PRAGUE
Místo vydání
PRAHA 1
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 8. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000329448800050