Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Information and Communication Technology in Project-based Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10272098" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10272098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Information and Communication Technology in Project-based Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Information and communication technology (ICT) are one of the instruments which can be used to fulfil the interdisciplinary character of project-based education not only in the field of Chemistry. This paper in accord with this opinion offers a basic view of actual ways of using ICT and possibilities of their implementation in particular project phases. Emphasis is put partly on a type of application students, eventually teachers, work with, partly on examining the students' activities during a projectas well as the potential to develop students' personal streaks. In the text, a comparison of using ICT by teachers and students is made. Further, differences in the levels of required activities and their aims in different age groups, thus also diverse mastering of work with ICT, are pointed out. As the source for this comparison records of already performed or planned projects published either on the Internet, in the proceedings from the conference Project-based Education or from the au

  • Název v anglickém jazyce

    Using Information and Communication Technology in Project-based Education

  • Popis výsledku anglicky

    Information and communication technology (ICT) are one of the instruments which can be used to fulfil the interdisciplinary character of project-based education not only in the field of Chemistry. This paper in accord with this opinion offers a basic view of actual ways of using ICT and possibilities of their implementation in particular project phases. Emphasis is put partly on a type of application students, eventually teachers, work with, partly on examining the students' activities during a projectas well as the potential to develop students' personal streaks. In the text, a comparison of using ICT by teachers and students is made. Further, differences in the levels of required activities and their aims in different age groups, thus also diverse mastering of work with ICT, are pointed out. As the source for this comparison records of already performed or planned projects published either on the Internet, in the proceedings from the conference Project-based Education or from the au

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Projektové vyučování v přírodovědných předmětech XI.

  • ISBN

    80-7290-783-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    85-93

  • Název nakladatele

    UK PedF

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    24. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000350024400011