Otázky profesionalizace učitelského povolání v informační společnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002786" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002786 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Otázky profesionalizace učitelského povolání v informační společnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na reflexi proměn v pojetí profese učitelství a ve vzdělávání učitelů. Cílem příspěvku je zamyšlení nad možnostmi efektivního využití ICT a systémových přístupů ve výuce, zejména se zaměřením na přípravu budoucích učitelů ZŠ / SŠ. Dnešní vzdělávání musí podporovat rozvíjení schopností pro 21. století, jako např. dobrou orientaci ve využívání informačních a komunikačních technologií, schopnost řešení problémů, kritické myšlení a spolupráci v týmech. To znamená komplexní přístup ke vzdělávání a nové nároky na profesi učitelství. Ve výuce je uplatńována projektová výuka, mezipředmětové vztahy - v matematice, jazycích, geografii, přírodních vědách a technologiích. ICT umožňují studentům používat různé technologie efektivněji, jako nástroje pro plánování, vývoj nebo prezentaci projektů. Vzdělávání musí být spjato s problémy skutečného světa a s praktickým využitím nabytých znalostí a dovedností.
Název v anglickém jazyce
Questions of professionalization of teacher education in information society
Popis výsledku anglicky
This paper deals about reflection of changes in undestanding of teacher vocation and in teacher education. Goal of this paper is monitoring of possibilities ICT and system approaches in education, especially focused on education future teachers in elementary and secondary schools. Nowadays education should develop skills for 21th century, i.e. orientation in ICT, problems solving, critical thinking and team working. It entails complex approach to education. Students are involved in projects and use their skills in inter-subjects relations ? in mathematics, languages, geography, natural science and technologies. With ICT students use several technologies more effective, e.g. tool for planning, development or presentation of projects. Education should bejoined with real world problems and practical exploitation of acquired knowledge and skills.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IMEM 2009
ISBN
978-80-8084-471-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Katolická univerzita
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
Spišská Kapitula
Datum konání akce
9. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—