Role informatiky v přípravě budoucích učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002809" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00002809 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role informatiky v přípravě budoucích učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je zamyšlení nad možnostmi efektivního využití ICT a systémových přístupů ve výuce, zejména se zaměřením na přípravu budoucích učitelů ZŠ / SŠ. Dnešní studenti musí rozvíjet schopnosti pro 21. století, jako např. dobrou orientaci ve využívání informačních a komunikačních technologií, schopnost řešení problémů, kritické myšlení a spolupráci v týmech. To znamená komplexní přístup ke vzdělávání. Studenti se podílí na projektech a uplatňují své schopnosti v mezipředmětových vztazích - v matematice, jazycích, geografii, přírodních vědách a technologiích. ICT umožňují studentům používat různé technologie efektivněji, jako nástroje pro plánování, vývoj nebo prezentaci projektů. Vzdělávání musí být spjato s problémy skutečného světa, včetně využití autentických metod a postupů.
Název v anglickém jazyce
Role of informatics in education intending teachers
Popis výsledku anglicky
Goal of this paper is monitoring of possibilities ICT and system approaches in education, especially focused on education future teachers in basic and middle schools. Today`s students should develop skills for 21th century, i.e. orientation in ICT, problems solving, critical thinking and team working. It entails complex approach to education. Students are involved in projects and use their skills in inter-subjects relations - in mathematics, languages, geography, natural science and technologies. With ICT students can use several technologies more effective, e.g. like tool for planning, development or presentation of projects. Education should be joined with real world problems, with using genuine methods and workflow.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Informatika v škole a v praxi : zborník
ISBN
978-80-8084-362-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Katolická univerzita
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
PF KU Ružomberok
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—