Interaktivní tabule v kurzu didaktiky matematiky pro budoucí učitele matematiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10281904" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10281904 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interaktivní tabule v kurzu didaktiky matematiky pro budoucí učitele matematiky
Popis výsledku v původním jazyce
V roce 2013 bylo PedF UK v Praze příjemcem projektu FRVŠ, jehož hlavním cílem bylo vybudovat a rozšířit stávající technologické zázemí pro využívání moderních informačních a komunikačních technologií v přípravě budoucích učitelů matematiky a 1. stupně základní školy. Vybudované technické zázemí bylo využito v řadě předmětů, jejichž obsah a způsob prezentace látky byly přizpůsobeny novým možnostem. Článek se zabývá výzkumem zaměřeným na využití těchto nových technologií v jednom z těchto předmětů, a sicedidaktice matematiky, a na několika příkladech z tohoto kurzu ilustruje, jakým způsobem se studenti seznamují s potenciálem interaktivní tabule pro jejich budoucí výuku na školách. Ilustrace se týkají mj. tvorby a didaktického hodnocení prezentací pro interaktivní tabule a apletů a elektronických učebnic. Příklady dokumentují, jak je ve zmíněném kurzu interaktivní tabule využívána nejen jako prostředek vyučování, ale také jako prostředek učení. Stručně jsou zmíněny některé výzkumy týkaj
Název v anglickém jazyce
An interactive whiteboard in the mathematics education course for future mathematics teachers
Popis výsledku anglicky
In 2013, the Faculty of Education, Charles University in Prague, was awarded a grant project FRVŠ whose main goal was to build and upgrade current technological facilities for the use of modern informational and communicational technologies in the education of future mathematics and elementary teachers. The new facilities have been used in several courses whose content and way of presenting subject matter were adapted to the new possibilities. The article focuses on one of these courses, namely, the mathematics education course, and shows on several illustrations the way in which the students are introduced to the potential benefits of the interactive whiteboard for their future teaching at schools. The illustrations concern, among others, the creationand didactic evaluation of presentations for interactive whiteboards and of applets and electronic textbooks. Examples document how the interactive whiteboard is used not only as a means of teaching but also of learning. Some research is
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
APLIMAT 2014: 13th Conference on Applied Mathematics, Proceedings
ISBN
978-80-227-4140-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
411-418
Název nakladatele
Slovak University of Technology in Bratislava, Publishing House of STU
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
4. 2. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—