Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effectiveness of Interactive Whiteboard using NIESVE System for Electrical Engineering Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21025EO" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21025EO - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://publisher.uthm.edu.my/ojs/index.php/jtet" target="_blank" >https://publisher.uthm.edu.my/ojs/index.php/jtet</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.30880/jtet.2020.12.01.022" target="_blank" >10.30880/jtet.2020.12.01.022</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effectiveness of Interactive Whiteboard using NIESVE System for Electrical Engineering Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes possibilities of increasing the effectiveness of teaching technical subjects using an interactive whiteboard. The basic research method is a pedagogical experiment by which we compare the effectiveness of teaching in the experimental and control group. In the experimental group was used experimental teaching with the support of an interactive whiteboard (on the platform of targeted use of the virtual way of visualising the course of processes and phenomena using an interactive whiteboard overlapping the natural possibilities of other ways of visualising these processes and phenomena). The control group was teaching traditionally taught without an interactive whiteboard. Research results (based on test results) have shown that the experimental teaching system we have used during this research is more effective than the traditional teaching system. By learning with an interactive whiteboard, we found that it was easier for students to acquire new knowledge. Students were able to use the acquired knowledge to solve practical tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effectiveness of Interactive Whiteboard using NIESVE System for Electrical Engineering Students

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes possibilities of increasing the effectiveness of teaching technical subjects using an interactive whiteboard. The basic research method is a pedagogical experiment by which we compare the effectiveness of teaching in the experimental and control group. In the experimental group was used experimental teaching with the support of an interactive whiteboard (on the platform of targeted use of the virtual way of visualising the course of processes and phenomena using an interactive whiteboard overlapping the natural possibilities of other ways of visualising these processes and phenomena). The control group was teaching traditionally taught without an interactive whiteboard. Research results (based on test results) have shown that the experimental teaching system we have used during this research is more effective than the traditional teaching system. By learning with an interactive whiteboard, we found that it was easier for students to acquire new knowledge. Students were able to use the acquired knowledge to solve practical tasks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JOURNAL OF TECHNICAL EDUCATION AND TRAINING

  • ISSN

    2229-8932

  • e-ISSN

    2600-7932

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    MY - Malajsie

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    204-217

  • Kód UT WoS článku

    000525256700022

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85083093357