Interaktivní tabule ve výuce francouzského jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003473" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003473 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interaktivní tabule ve výuce francouzského jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie je seznámit čtenáře s výsledky průzkumu na téma efektivity výuky francouzského jazyka za pomoci interaktivní tabule. Průzkum se soustředil na výuku na druhém stupni ZŠ a na nižších gymnáziích. Studie prezentuje nejprve praktické informace ohledně používání interaktivní tabule ve výuce, teoretické ukotvení, metodologii a výsledky výzkumu. Ten potvrdil, že interaktivní tabule je vhodným doplňkem ve výuce francouzského jazyka, jelikož má pozitivní vliv na motivaci student a pomáhá zlepšovat jejich výkony v učebním procesu. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že interaktivní tabule je pouze didaktickou pomůckou, zatímco hlavním činitelem zůstává učitel. Průzkum ukazuje, že interaktivní tabule je nedílnou součástí dnešní výuky, ovšem je třeba vědět, jak ji efektivně používat, abychom z této pomůcky vytěžili maximum.
Název v anglickém jazyce
The ineractive whiteboard in teaching French language
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to present the results of research that deals with the impact of the interactive whiteboard on students of the second stage of elementary school and lower secondary school in teaching Franch language. The study presents int the tree consequent parts the practical aspects of using the whiteboard, theoretical framework, the research methodology and the results of the experiment and survey. It is confirmed that the interactive whiteboardis a useful element in the French language teaching as it has a positive effect on student's motivation and improve their competencies in the learning process. On the other hand, it should be noted that the interactive whiteboard is only a supplementary tool and the teacher still remains the main manager of the teaching process. The research shows that the technology is an essential part of today's school equipment, but we need to know how to use it effectively in the classroom to make the most of it for gaining knowledge.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cizí jazyky : časopis pro teorii a praxi
ISSN
1210-0811
e-ISSN
—
Svazek periodika
58
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
3-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—